Nieuws

Activision overweegt remasters van Call of Duty-games

Bijvoorbeeld Modern Warfare en Black Ops

Geschreven door Michel Musters op
Activision praat intern wel eens over de mogelijkheid om oudere Call of Duty-games opnieuw uit te brengen voor nieuwe consoles. Dat meldt Activision Publishing CEO Eric Hirshberg aan Game Informer.

"Ik zou het geweldig vinden om Modern Warfare 1 of de eerste Black Ops nog eens te spelen", aldus Hirshberg. "Er is veel om te gebruiken. We kondigen niets aan, maar het is iets waar we vaak over praten en over nadenken."

Activision bevestigt dus niet dat het ooit oudere Call of Duty-games opnieuw uit gaat brengen, maar de uitgever overweegt het wel. "Wanneer het goed gedaan wordt, kunnen [remasters] geweldig zijn. Dat heeft te maken met nostalgie en mensen hebben een ongelooflijke connectie met games die ze vroeger tof vonden."

Bron: Game Informer

Dit artikel delen:

Lees meer

Win een Guild Wars 2: Heart of Thorns t-shirt Prototype 2 krijgt mogelijk remaster
23

Reacties op: Activision overweegt remasters van Call of Duty-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Baukereg

    • 23 juni 2015 12:09
    Great, nog meer heruitgaves.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shdow-Link

    • 23 juni 2015 12:13
    Doen ze dat niet al ieder jaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geraldeef

    • 23 juni 2015 12:14
    call of duty: uo MET! healt packs anders laat maar zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gipetto

    • 23 juni 2015 12:15
    Het schijnt dat ze overwegen om van black ops 3 geen remaster te gaan maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 23 juni 2015 12:17
    Hmmm…. Ik vraag me af of de games dan nog wel via backwards compatibility op de Xbox One beschikbaar worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 23 juni 2015 12:22
    Tja, ik heb ooit 1 deel gespeeld (MW:2) maar deze serie is gewoon niets voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 23 juni 2015 12:47
    Nu ik geen ps3 meer heb zou ik voornamelijk MW1 best graag nog eens spelen als remaster.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 23 juni 2015 12:51
    Zou tof zijn als ze de oude WW2 call of duties weer uitbrengen met mooie graphics

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 juni 2015 13:25
    Liever gewoon compleet nieuwe WW2 COD's…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 23 juni 2015 19:39
    Wist dat COD genoeg had van WW2 en daarom wat andere dingen nu uitprobeert ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boomer

    • 23 juni 2015 13:06
    Leuk, de eerste remakes waarvan de graphics niet beter worden :)
    Laat ze dan echt oude games gaan heruitgeven, zoals Mechwarrior 2 ofzo.
    Dat is pas nostalgie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 23 juni 2015 13:15
    Een remake van een remake van een… Man man man breng gewoon onderhand een keer een volledig nieuwe game uit. Als je t mij vraagt met een WW2 setting maar ieder zn ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 23 juni 2015 19:40
    Wist dat COD genoeg had van WW2 en daarom wat andere dingen nu uitprobeert ? Treyarch overweegt nu ook in 2018 een uit te brengen misschien omdat veel er om vroegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 23 juni 2015 20:22
    "Nu" duurt inmiddels ook al jaren, en begrijp me niet verkeerd want ook ik heb heel wat uurtjes in COD gestoken, en MW2 is misschien wel mn meest gespeelde game op de ps3.

    Wat ze moeten proberen is een volledig nieuwe engine. De setting is voor iedereen anders uiteraard. Nogmaals, ik verheug me op de volgende WW2 shooter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 24 juni 2015 13:36
    Ze overwegen nu weer is een WW2, Treyarch kan dat doen maar dan weer in 2018. Infinity ward moet het houden op modern setting vind ik en SHG weet ik niet. Nieuwe engine gaan ze nooit uitproberen denk ik, sinds IW dat probleem had brengen ze geen goeie games meer uit helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 23 juni 2015 13:31
    black ops 1 en 2 remaster graag ( rcxd deployed XD )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ComicsReader

    • 23 juni 2015 13:42
    Jippie…

    Compleet overbodig wat mij betreft, dit zijn toch best inwisselbare games onderling en er komt toch elke keer al een nieuwe waarbij je je afvraagt waarom eigenlijk?

    Leuk geweest deze games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 23 juni 2015 14:00
    Yaaaah nog meer remakes….. zucht, dit platform is 8 jaar aan remakes volgens mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 23 juni 2015 14:11
    De eerste modern warfare, of cod 4, is nog altijd erg goed te spelen op PC. Zeker met promod heeft het een grote competitief leven gehad en heerlijk dat het was. Dat zou ik graag terug willen zien, maar als iedereen nu CSGO aan het doen is, zal dat niet snel veranderen.

    Is ook nog maar de vraag of de PC versie(s) dezelfde aandacht zullen krijgen als toen der tijd. Perfecte optimalisatie, SLI/crossfire support, dedicates servers en ga zo maar door. CoD4 (en 1&2), zijn nog altijd geweldig op PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 23 juni 2015 16:52
    DIT ROEP IK AL JAREN -> BRENG MODERN WARFARE 1 OPNIEUW UIT! EEN FPS ZONDER AL DIE TRIESTE PERKS EN OVERBODIGE KILLSTREAKS!

    Sorry, maar dat spel was zo gruwelijk goed! Beste CoD ooit, en alleen MW2 komt daar nog beetje bij in de buurt.