"We willen mobiele games creëren gebaseerd op alle aspecten van het Activision-portfolio en zo een verscheidenheid aan ervaringen opbouwen", aldus Greg Canessa, vicepresident van mobile bij Activision. "We hebben een rijke geschiedenis van dertig jaar, van het Atari-tijdperk tot en met de Blizzard-fusie. We hebben zo'n 350 merken en IP's. Daar zitten legendarische, AAA-IP's tussen en licenties die we met andere bedrijven delen."

Activision overweegt de mogelijkheid om bij lanceringen van aankomende grote games die publiciteit te gebruiken om de mobiele versies te promoten. "Het creëren van nieuwe IP's is duur en wanneer je je realiseert hoeveel geld we uitgeven aan marketing, kunnen we daar onze mobiele producten in meenemen", vervolgt Canessa. "Dat geeft ons enorm veel voordeel. Je gaat zien hoe we voordeel gaan halen uit onze grote marketingcampagnes om onze mobiele producten te helpen."

Canessa vindt het wel belangrijk om bij het uitkiezen van mobiele versies van games te kijken naar wat het leukste voor gamers is. "We vragen onszelf af: wat zijn de leukste en interessantste IP's voor de mobiele gamer? Sommige IP's passen beter bij mobiele apparaten, maar allerlei genres zijn mogelijk. Het is ruime, vruchtbare grond voor ontwikkelaars in vergelijking met social games. We sluiten niets uit."