Activision organiseert evenement voor Call of Duty-fans | Gamer.nl

Activision organiseert evenement voor Call of Duty-fans | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De eerste editie van Call of Duty XP vindt plaats op 2 en 3 september op een nog onbekende locatie in Los Angeles.  In het gebouw staat onder andere een replica van The Pit, een multiplayermap uit Call of Duty: Modern Warfare 2. Hier kunnen deelnemers paintballen. Ook kunnen ze hamburgers eten bij een kopie van Burger Town uit diezelfde game.

Op Call of Duty XP kunnen fans van de first-person shooter-serie voor het eerst aan de slag met de multiplayermodus van Call of Duty: Modern Warfare 3 en voor het eerst de volledige versie van het onlineplatform Elite uitproberen. Ook worden er een Call of Duty-toernooi, persconferenties, keynote speeches, panels en andere activiteiten georganiseerd. 

"We hebben nog niet het volledige schema met speeches, maar het omvat alles wat je wil weten," zegt Hirshberg, "om  een blik achter de schermen te krijgen bij het ontwikkelingsproces en de mensen die verantwoordelijk zijn voor het maken van de game en de franchise. We willen natuurlijk onze ontwikkelaars in de spotlight zetten tijdens dit evenement."

Kosten

Er zullen vanaf 19 juli meer dan zesduizend kaarten in de verkoop gaan voor honderdvijftig dollar per stuk, omgerekend ruim honderd euro. Als het evenement uitverkoopt, dan komen de inkomsten op ruim 620 duizend euro uit. "Het evenement kost toch veel meer om op te zetten", zegt Hirshberg hierop.

"Desalniettemin gaat honderd procent van de kaartverkoopopbrengensten naar de Call of Duty Endowment, de non-profitorganisatie die Activision heeft opgezet om veteranen die weer thuiskomen aan een baan te helpen." Hirshberg zegt dat het evenement niet alleen is om geld voor dit goede doel in te zamelen, maar vooral "om iets terug te geven aan de fans".

Met zesduizend deelnemers is Call of Duty XP aanzienlijk kleiner dan Blizzcon. Daar kwamen afgelopen jaar 25 duizend mensen op af en de tickets waren binnen enkele minuten verkocht. "We willen dat het zo groot is dat iedereen een topervaring heeft", legt Hirshberg uit. "We wilden geen situatie creëren waarbij mensen te lang in de rij moeten staan, of een ervaring hebben waarbij niet elke aanwezige een topervaring heeft."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou