Nieuws
Call of Duty

Activision hint naar meer Call of Duty-games met een historische setting

Infinite Warfare was 'net een toekomstgame te veel'

Geschreven door Lucas May op
Activision CEO Eric Hirshberg heeft in een interview met Game Informer gehint naar de toekomst van Call of Duty.

In het interview wordt aan Hirschberg gevraagd of de terugkeer naar de Tweede Wereldoorlog in Call of Duty: WW2 eenmalig was of dat dit een nieuwe koers is voor de franchise. Hirshberg zegt vervolgens: "Je weet dat ik geen dingen kan onthullen die nog jaren verwijderd zijn van release, maar nee, ik zie dit niet als een eenmalig uitstapje; ik denk dat de Tweede Wereldoorlog en historische kaders in het algemeen veel potentie hebben, en ik denk dat er elke mogelijkheid is dat dit een gebied kan worden dat we meer dan een keer gaan verkennen."

De CEO vertelt verder dat spelers klaar waren met de futuristische setting van de vorige games: "Ik wil geen kritiek geven op de kwaliteit van de game van vorig jaar (Infinite Warfare), maar ik denk dat, hoewel er veel innovaties en een hoop nieuwe leuke dingen voor spelers waren om te doen, het net een toekomstgame te veel was."

Wanneer Hirshberg de vraag krijgt of de gameplay van Call of Duty past bij een Battle Royale-modus zoals PlayerUnknown's Battlegrounds antwoordt hij: "Misschien. Het is een leuke manier om te spelen! Ik weet het niet, ik denk dat Call of Duty zowel nieuwe manieren om te spelen heeft ontwikkeld als een eigen draai kan geven aan dingen die we elders hebben gezien."

Call of Duty: WW2 verschijnt op 3 november voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit is waarom je Final Fantasy 14: Dad of Light op Netflix moet kijken Knack 2
12

Reacties op: Activision hint naar meer Call of Duty-games met een historische setting

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jumpman

    • 5 september 2017 11:52
    Er zijn een paar zekerheden. Er gaan nog heel veel call of duty games komen en ze spelen of in het verleden of in de toekomst af. Ze hoeven dus nergens naar te hinten, is gewoon een simpel optel sommetje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 september 2017 12:16
    Hoop dat ze eens gaan stoppen met het jaarlijks uitbrengen van COD en er weer eens een goede singleplayer in weten te stoppen. Beste COD's waren in mijn ogen COD1/2/3/4. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Ook deze nieuwe COD weet me nog altijd niet het gevoel te geven wat ik kreeg bij COD2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 5 september 2017 12:30
    @rreloaderr Ik vind persoonlijk BOPS 2 zeker geen slechte in de reeks, WaW idem dito. Nu moet ik er wel bijzeggen dat voor mij de reeks alleen om de mp draait.

    Al waren de singleplayer modi in de eerste twee delen idd. goed gedaan. Ook MW 2 was goed. Voor de rest dus, of overgeslagen of gewoon gelaten voor wat het was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 september 2017 14:29
    @xtralinkuk

    Helaas draait de game inderdaad alleen nog om de Mp, iets wat nooit bevordelijk is geweest voor COD. COD wist zich vroeger duidelijk van Battlefield te onderscheiden door een episch singleplayer campaign eraan toe te voegen. Wie kan zich het d-day level van de vroegere COD nou niet herinneren waaraan elke gamer kwijlend naar het scherm keek. Dát, dat is wat ik mis bij de cods van de laatste tien jaar. Het is een schietgame zonder ruggengraat geworden. Een easy to play en easy to master multiplayer pew pew die game zonder achtergrond, logica of herkenbaarheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 5 september 2017 15:57
    @rreloaderr
    Heb je de nieuwe singleplayer al gespeeld dan??
    Lekker vroeg oordelen zijn we altijd goed in. Als je de beta gedaan hebt is dat enkel de MP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 5 september 2017 17:48
    @rreloaderr Ik weet niet of je de Campaign van Infinite Warfare hebt gespeeld, maar deze was echt bijzonder goed in mijn ogen ook al was het heel erg futuristisch! Ze hebben hier blijkbaar 2,5 jaar aan gewerkt, en maar 6 maanden aan de multiplayer, en dat was te merken, onnodig veel bugs en glitches in multiplayer en dingen zoals een combat record of leaderboards etc ontbraken bij release.

    Stoppen zullen ze niet omdat het waarschijnlijk nog genoeg geld in het laatje brengt elk jaar. Activision heeft tegenwoordig ook 3 studio's waaronder nu met WW2; Sledgehammer Games, hierna is Treyarch van de black ops series weer aan de beurt, en daarna Infinity Ward van Ghosts, Infinite Warfare. Ik bedoel hiermee dat de studios 3 jaar hebben om een nieuwe game te ontwikkelen, en dat zou toch genoeg moeten zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 september 2017 23:46
    @justraine

    Heb bijna alle singleplayers gespeeld van COD behalve dus die met futuristische settings. Slecht hier en daar bij kameraden iets van gezien. Wat ik ook eigenlijk bedoelde met mijn reacties is dat COD voor mensen die vroeger al COD1/2 speelden heel onherkenbaar is geworden. Het voelt te geforceerd, ze willen het perse tegen Battlefield opnemen. Die strijd moeten ze eens opgeven en de focus weer vooral leggen op die singleplayer met een goede Mp erbij niet andersom. Dat je de game oppakt en eerst perse die singleplayer wilt uitspelen voordat je je begeeft in de arena's. Tegenwoordig wordt die singleplayer nog nauwelijks aangeraakt en hopt iedereen direct in de Mp en kijken ze meteen naar hun k/d en spelen ze (althans dat proberen ze) meteen competitief. Vandaar ook die verrotte community achter COD dat vol met schreeuwende pubers zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 5 september 2017 14:28
    Hopelijk maakt Activision niet de fout door opnieuw met meerdere games in een vergelijkbare setting aan te komen de komende jaren. 1 van de fouten omtrent de futuristische games (Advanced Warfare, Black Ops 3 en Infinite Warfare) was dat ze alle 3 achter elkaar uitkwamen, als we in 2018 en 2019 ook een Tweede Wereldoorlog CoD krijgen gaat dat gegarandeerd gezeik opleveren bij de community.

    Veel mensen hebben het al een keer voorgesteld, maar Activision zou er goed aan doen om elk van de 3 developers een bepaalde tijdsperiode te geven. Geef Treyarch alle historische oorlogen (de Wereldoorlogen, Vietnam oorlog, Koreaanse oorlog), Infinity Ward de hedendaagse en paar jaar in de toekomst periodes (Modern Warfare, Ghosts) en laat Sledgehammer lekker futuristische dingen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • killer28

    • 5 september 2017 17:52
    van de futuristische setting is enkel black ops 3 in mijn ogen geslaagd, nota bene wordt dat spel hedendaags veel gespeeld.

    Maar ik zou meer spellen rondom de koude oorlog willen zien. Van alle cods is black ops 1 de gene die ik kapot heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 5 september 2017 18:03
    @killer28 +1, ook echt één van mijn favoriete cod games!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 5 september 2017 17:59
    Ik hoop dat Treyarch weer zoiets maakt zoals Black ops 1, ik vond dit toch ook wel echt een hele goeie game in de cod reeks, prestiges, perks pro halen, killstreaks, mappen, wapens in de multiplayer, maar ook de zombie modus met mappen zoals Kino, Ascension, Call of the Dead heb ik mij bijzonder mee vermaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 5 september 2017 21:28
    man man man , Maak een nieuwe bo2 !