Sommige televisiezenders zijn boos op de reclame, waaronder sportzender ESPN. Die zender heeft veel kritiek op de basketballer van de LA Lakers, Kobe Bryant. “Hij lacht terwijl hij in een strijd met een geweer zwaait, terwijl er troepen zijn die in een echte oorlog zitten”, zegt Skip Bayless van ESPN. Eric Hirshberg, de CEO van Activision Publishing, noemt echter elke zender die geld aanneemt om de reclame uit te zenden en vervolgens kritiek levert, hypocriet.

Hypocriet

Hirshberg is het niet eens met de heisa die rondom de basketballer is gecreëerd. “De controverse rondom Bryant vind ik erg hypocriet. De netwerken die Kobe’s deelname in de reclame ter discussie stellen, zijn dezelfde zenders die geen problemen hadden om geld te ontvangen om de reclame op hun netwerk te laten zien”, zegt Hirshberg. "Zijn ze onverantwoordelijk bezig tegenover hun kijkers om deze reclame op hun netwerk uit te zenden? Want als het goed is voor het netwerk dan is het goed voor de kijker. Ik vind dat hypocriet."

Hirshberg voegt er aan toe dat de doelgroep waar Activision de reclame op heeft gericht met plezier naar de reclame heeft gekeken. “Waar ik echt blij van wordt is dat de reclame een bijna wereldwijde positieve reactie op heeft geleverd vanuit de game-gemeenschap."