Bowling: "Toen we besloten een vervolg te maken kwam Activision met een belachelijk budget. Wij hadden zoiets van: 'Nee, zoveel hebben we niet nodig.'"

Volgens Bowling kan een groot budget zelfs beperkend werken tijdens de ontwikkeling van een game. "Dus we zeiden: 'Laat ons het spel ontwikkelen zoals we dat altijd doen. En laat ons daarop focussen.' Daardoor heeft het budget onze mentaliteit niet beïnvloed. We hebben alleen dingen in de game gestopt die er echt bij horen en niet omdat we dat [vanwege de begroting] konden."

Hype

Op de vraag hoe de ontwikkelaar met de hype rondom de game omging, meldde Bowling: "We hebben al vroeg besloten ons niet te laten afleiden door de hype, door onszelf hiervan af te schermen. We richten ons op het maken van een game waar we trots op kunnen zijn en die onze fans leuk zullen vinden. We hebben het benaderd zoals we doen bij elk ander spel." Call of Duty: Modern Warfare 2 verschijnt op 10 november voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.