Activision: 'Call of Duty: Infinite Warfare was een toekomstgame te veel' | Gamer.nl

Activision: 'Call of Duty: Infinite Warfare was een toekomstgame te veel' | Gamer.nl

In een interview met href="https://gamer.nl/artikelen/preview/e3-preview-call-of-duty-ww2/">GamesIndustry </a>heeft Eric Hirshberg, CEO van Activision, zijn visie gegeven op de Call of Duty-franchise.

Hirshberg zegt dat de uitgever lang voor Call of Duty: Infinite Warfare doorhad dat de fans minder enthousiast waren over games die zich in de toekomst afspelen. Toch was het niet mogelijk om de setting eerder aan te pa en:

"Het was duidelijk een toekomstgame te veel. Als ik WW2 een jaar eerder zou kunnen hebben, met de kennis van nu, dan was die timing beter geweest als je kijkt naar de community. Maar we geven games drie jaar van tevoren groen licht. We hadden genoeg feedback opgepikt toen we toestemming gaven voor deze game, dat het wellicht mooie tijd is om terug te keren naar onze roots."

Jaarlijkse updates

Ook werd Hirshberg gevraagd naar het verdienmodel van de game, verwijzend naar de langdurige updates van Black Ops 3 en Destiny.

"Als je een jaarlijkse release doet heb je het risico dat mensen niet terugkomen, omdat hun investeringen niet over worden gedragen naar de nieuwe game. Maar juist de jaarlijkse release is belangrijk geweest voor het fris houden van de game.

Dus wat we hebben uitgevonden is dat er meerdere goede manieren zijn om games uit te brengen. We hebben een winnende formule met Call of Duty. Het is nog te vroeg om te zeggen, maar met Destiny 1, die gevolgd werd door drie uitbreidingen, en een hopelijk nog betere Destiny 2, zou betekenen dat we nog een winnende formule hebben."

Call of Duty: WW2 verschijnt op 3 november voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Lees hier de preview van afgelopen E3.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou