Nieuws
Activision Blizzard

Activision Blizzard heeft een chief diversity officer aangenomen

Kristen Hines wordt de chief diversity, equity and inclusion officer

Geschreven door Michel Musters op
Activision Blizzard heeft Kristen Hines aangenomen als 'chief diversity, equity and inclusion officer'.

Kortgezegd moet Hines, die vanaf 25 april aan de slag gaat bij het bedrijf, er voor zorgen dat eerder beloofde doelen van het bedrijf voor gelijkheid op de werkvloer behaald worden. Zo is het de bedoeling dat de komende vijf jaar de hoeveelheid vrouwen en non-binaire personen werkzaam bij het bedrijf met vijftig procent toeneemt.

Verder moet Hines bewerkstelligen dat "diverse en inclusieve perspectieven meegenomen worden in gamedesign, waaronder verhaallijnen, ontwikkeling van personages, gameplay en interactie met de community". Hines was voorheen werkzaam bij Accenture, waar ze een vergelijkbare functie had.

Vorig jaar werd Activision Blizzard door de staat Californië aangeklaagd wegens giftig werkgedrag binnen het bedrijf, inclusief seksuele intimidatie. Sindsdien zijn diverse hooggeplaatste werknemers al vertrokken, zoals J. Allen Brack. Later bleek uit onderzoek dat CEO Bobby Kotick jarenlang van de situatie afwist. Eerder dit jaar kondigde Microsoft aan de intentie te hebben Activision Blizzard over te nemen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Actie-adventuregame Hell is Us aangekondigd Mogelijke nieuwe No Man's Sky-content rondom piraten in de maak
74

Reacties op: Activision Blizzard heeft een chief diversity officer aangenomen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 12 april 2022 11:44
    Mag ik even overgeven? Je zou iemand moeten aannemen op zn kwaliteiten en niet over hoe die er uit ziet. Ben ook een voorstander voor anonieme sollicitaties, dan hou je ook racisme tegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 12 april 2022 11:48
    @-JK- ben t met je eens maar inclusiviteit zou zich niet alleen moeten beperken tot het sollicitatie proces. Sowieso begint het daar natuurlijk wel al toch? Zie niet goed hoe dit een slecht ding is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 12 april 2022 12:01
    @Improv @Improv Zo is het de bedoeling dat de komende vijf jaar de hoeveelheid vrouwen en non-binaire personen werkzaam bij het bedrijf met vijftig procent toeneemt.
    Dat is niet eerlijk tegen de mensen die daar niet onder vallen, het zou geen doel moeten zijn om een bepaald type mens in dienst te hebben. Het is ook niet goed voor het bedrijf wanneer je moet kiezen tussen een zeldzame non binair met matige skills of een hetero met exelente skills.
    Voor resultaat lijkt het logisch dat je dan voor de skillset gaat. zeg niet dat non binair geen skills heeft maar dat type mens komt niet zoveel voor als een hetero en dan zou je ook nog in deze sector moeten werken + een goeie skillset? het aantal neemt af per combinatie.
    Blizzard zou naar Jordan Peterson moeten luisteren, geen fragmentjes maar een lezing of iets dergelijks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 12 april 2022 12:08
    @-JK- helemaal mee eens we gaan toch echt de verkeerde kant uit met dit misselijkmakende woke gebeuren. Er wordt inderdaad niet naar de skills gekeken, maar of het aan de maatschappelijke norm voldoet en of ze niet op tere zieltjes stappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 april 2022 13:38
    @Roy36NL hier zijn we het dan wel steeds over eens:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fhyst

    • 12 april 2022 12:11
    @-JK- Het gaat er dus om dat wanneer er een man en een vrouw of nb persoon op dezelfde functie solliciteren, en dezelfde skills hebben, de vrouw/nb persoon de voorkeur krijgt.
    Als de industrie het zelf niet voor elkaar krijgt om diverser te worden dan moet het op deze manier.

    Ga alsjeblieft niet doen alsof mannen het zo slecht hebben in deze industrie, en alsof ze de eerste de beste vrouwen en nb personen van de straat trekken om ze posities te geven zodat ze getalenteerdere mannen kunnen pesten.

    Gender kan in mijn argument ook prima vervangen worden door geaardheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 12 april 2022 12:15
    @Fhyst 50% is heel erg veel, ik denk niet eens dat het haalbaar is. En nogmaals dat zou het doel niet eens moeten zijn.
    Wie zegt dat ik zeg dat mannen het slecht hebben? Ik zeg alleen dat er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mannen zijn met een geschikte skillset dan de voorkeurscategorie.
    En ja dan ga je op een moment wel krijgen dat je moet gaan kiezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fhyst

    • 12 april 2022 12:25
    Ik had een heel verhaal getypt maar het wordt gezien als spam dus laat ook maar. Het maakt niet uit of ze het gestelde doel halen, het gaat erom dat het doel gesteld is om naar een afspiegeling van de samenleving te gaan. Misschien halen ze het niet, dan is het ook goed. De eerste stap is gezet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 12 april 2022 12:35
    @Fhyst denk als je het het gaat vragen wil de maatschappij al die ongein niet en moet er gewoon kwaliteit geleverd worden lukt dat op het moment met meer mannen of met meer vrouwen of met non binaire mensen dat moet niet uitmaken. Het gaat om het eindproduct en dat moet gewoon goed zijn. Al dat woke gedoe eromheen moet weg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • NewInsanity

    • 13 april 2022 15:54
    @Fhyst Ik denk dat je niet door hebt hoe het in Amerika werkt met dit soort initiatieven. Je zegt nu, heel terecht, dat je niet de eerste de beste vrouw/non-binair persoon van de straat moet halen en een functie moet geven, maar bij een gelijke skill set een voorkeur uit. Dit is heel terecht en zo werk ik ook binnen mijn team (IT gerelateerd) i.v.m. de andere blik die vrouwen op onderwerpen hebben en gewoon anders denken. Dit is zeer positief.

    ECHTER, in USA werkt dit anders. Daar wordt daadwerkelijk binnen bedrijven WEL de eerste de beste vrouw/non-binair persoon naar binnen geharkt om targets te halen en als een uithangbord "kijk hoe divers ik ben!" te dienen. Hierdoor kun je incompetente mensen op de verkeerde posities krijgen, of juist heel competente mensen krijgen die als PR stunt gebruikt worden (en niet voor hun skill set). In beide gevallen is de persoon in kwestie de dupe.

    Ik wordt hierdoor echt heel "ziek" van dit soort meldingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 12 april 2022 13:41
    @-JK- Een 50% verhoging van het aantal vrouwen/non-binaire dat er NU werkt he? Niet dat 50% van het personeelsbestand straks vrouw/non-binaire moet zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DopieJopie1

    • 14 april 2022 07:07
    @Fhyst Dat 1e is gewoon niet waar, maar een leugen van woke links.

    En iemands geaardheid gaat op je werk de ander niets aan . Je komt om te werken, niet om 'homo te zijn'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 13 april 2022 14:31
    @-JK- Ondanks dat ik het op veel punten met je eens ben heeft Jordan Peterson zelf genoeg grote problemen en zaken niet op orde in zijn leven. Mensen blindelings volgen na het zien van een lezing is kortzichtig en vervolgens deze dan aanprijzen al helemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 13 april 2022 17:39
    @004 Ik weet alleen van zijn gezondheidsproblemen en die van zijn dochter, maar dat staat totaal los van wat hij in zijn lezingen aan geeft. Wat voor problemen heeft hij dan volgens jou?

    Grappig om tegen JK te zeggen dat ie niet iemand blindelings moet volgen na het zien van een lezing. Wat weet jij nou van de hoeveelheid JK heeft opgepikt van deze man?
    Deze man is een klinisch psycholoog, schrijver, cultuurcriticus en emiritus hoogleraar in de psychologie en heeft wel iets van honderden uren van lezingen die hij heeft gegeven, uren aan podcast bij verschillende grote podcasters, meerdere boeken, lezingen in grote zalen, etc. Dit is genoeg bewijs dat deze man niet zomaar iemand is, en er zijn heel veel mensen die hem dankbaar zijn omdat ie ze weer op het juiste pad hebben gezet in het leven.
    Ik vind dat allemaal genoeg om aan te prijzen moet ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 11 mei 2022 20:17
    @Exalian-1 De man heeft zelf zware problematiek gehad waar hij zegt dat het nu beter gaat.

    Ik ben hier niet om jou en je Jordan Peterson fans een lezing over te gaan geven. Vanuit mijn perspectief heb je een vrij conservatieve blik op veel zaken als ik naar je reacties in het verleden kijk. Mocht je echt niet weten wat zijn problematiek was en je toch zo`n grote fan van Peterson zijn zou ik zeggen, sla eens een boek over hem open of ga googlen. Dan vind je het vanzelf.

    Het interesseert me overigens geen niet wat voor diploma iemand heeft. Ik ken vanuit mijn persoonlijke omgeving genoeg mensen die universitaire diploma`s hebben behaald maar bizarre uitlatingen doen. Hetzelfde geld ook voor genoeg bekende en zogenaamde gerenomeerde mensen binnen een bepaald vakgebied.

    Overigens zeg ik niet dat alles wat Peterson zegt onzin is maar wel dat het blindelings dragen van deze man omdat hij dingen zegt die veel conservatieve mensen graag horen omdat ze zijn standpunt delen vind ik schadelijk en kortzichtig, vooral omdat deze man zelf een verleden heeft met zware problematiek. Maar misschien heeft hij zicht werkelijk hier wel uit omhoog getrokken en kan hij die kennis gebruiken in zijn boodschappen. Maar nogmaals, hij heeft zelf ook een achtergrond verhaal en als je het wilt weten, ga op zoek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 12 mei 2022 10:26
    @004 "Overigens zeg ik niet dat alles wat Peterson zegt onzin is maar wel dat het blindelings dragen van deze man omdat hij dingen zegt die veel conservatieve mensen graag horen omdat ze zijn standpunt delen vind ik schadelijk en kortzichtig, vooral omdat deze man zelf een verleden heeft met zware problematiek."
    En weer ga je er van uit dat men hem blindelings draagt. Ik kan net zo goed zeggen dat de mensen die tegen hem zijn dat blindelings doen zonder te weten wat hij allemaal zegt. En, als ik eerlijk ben klopt dat veel meer dan andersom. Er zijn veel filmpjes te vinden van mensen die hem eerst haten tot op het bot, doordat hun is verteld hoe slecht hij is, maar na het zelf zien van zijn lezingen dat ze daar ineens heel anders over denken. En, voordat het label gegooid wordt "dat zijn allemaal witte cis mannen", heb ik het hier juist over niet cis witte mannen.

    "Vanuit mijn perspectief heb je een vrij conservatieve blik op veel zaken als ik naar je reacties in het verleden kijk."
    Dus? Niets mis mee. Ik ben voor sommige dingen conservatief en andere dingen progresief.

    "Mocht je echt niet weten wat zijn problematiek was en je toch zo`n grote fan van Peterson zijn zou ik zeggen, sla eens een boek over hem open of ga googlen. Dan vind je het vanzelf."
    Het maakt mij niets uit wat men over hem schrijft, ik luister liever naar de man zelf en maak dan mijn eigen conclusie.
    Als ik hem Google en de sites lees die hem "gevaarlijk" vinden, lees ik alleen maar dingen waar ik me niet in kan vinden over hem. Het enige wat ze doen is hem in het hokje "extreem-rechts" gooien, om hem zo proberen uit het publieke debat te gooien.
    Ik haal meer kracht uit de positieve verhalen van de mensen die hij geholpen heeft met zijn lezingen en hun leven gebeterd hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 16 mei 2022 14:01
    @Exalian-1 Ik heb zelf lezingen bekeken en stukken van Peterson gelezen, anders zou ik hier geen uitspraken over hem doen. Ik heb ook nergens het woord over witte cis mannen gebruikt en het interesseert me ook niet. Het lijkt erop dat je denkt dat ik onderdeel ben van een groep waar ik het ook vaak niet mee eens ben.

    Lang verhaal kort, ik behoor niet tot de groep die jij als tegenstander ziet en zie mezelf niet echt als onderdeel van een groep omdat ik geen aansluiting vind qua mijn mening op veel punten bij beide groepen die tegenover elkaar staan.

    "Dus? Niets mis mee. Ik ben voor sommige dingen conservatief en andere dingen progresief." Dat lijkt me een goed uitgangspunt alleen ik vind je vanuit veel discussies niet dat je het menselijk bestaan als uitgangspunt neemt en soms zeer conservatieve gedachtegangen kan hebben. En dat vind ik niet goed maar het is je goed recht natuurlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 16 mei 2022 16:38
    @004 Dan mijn excuus. Jouw reactie was er een die vaak vanuit die hoek komt inderdaad. Vandaar ook mijn verwachting dat je zou terugkomen met een opmerking over "witte cis mannen". Excuus als ik te snel een conclusie trok.

    Ik ben het niet met je eens dat ik het menselijk bestaan niet als uitgangspunt heb, omdat ik wel elk mensen hun bestaansrecht gun. Maar dat houdt niet in dat ik elke visie van iemand moet respecteren, en vooral niet als dat vereist dat ik mijn leven daarop moet aanpassen. Voorbeeld: ik hoef niet te accepteren dat iemand eist dat ik het bestaan van "gender fluid" accepteer. Iemand die het ene moment vrouw is, en het ander moment man, is in mijn ogen gewoon niet goed bij hun hoofd. Maar daarmee zeg ik niet dat ze niet bestaan en recht op leven hebben. Ze hebben niet het recht om te eisen dat ik akkoord ga met dat dat een normaal iets is. En al helemaal niet als er dan geeist wordt dat ik maar moet bijhouden wat diegene op dat moment is en geen fouten mag maken in het benoemen van die persoon.
    Maar dat is een hele andere discussie. ;)

    Goed dat we dan tot de conclusie komen dat we misschien op dit punt het anders zien, maar we elkaar wel het recht gunnen dit te kunnen zijn. Duimpje omhoog. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 12 april 2022 12:31
    @-JK- Mee eens hoor, kwaliteit en mentaliteit gaat boven alles. Laat alles maar anoniem testen en DAN pas de sollicitant de-anonimiseren (als dat een woord is). Dit is weer zo'n geforceerde door je strot douw actie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 13 april 2022 14:45
    @gamerlezer Ondanks dat ik voor ben dat de persoon met de beste kwalificaties voor een functie deze zou moeten krijgen werkt dit concept helaas niet 100%. Dan krijg je bedrijven die alleen de top zijn in de wereld en veel slimmer en het beter doen dan alle bedrijven die de mensen krijgen die hier niet toe behoren. En voila, hier ontstaat een gigantische ongelijkheid die is terug te zien in onze maatschappij.

    Daarnaast is kansontwikkeling in een persoons leven sterk gekoppeld aan geld en ook etniciteit. Dit komt van een biologisch mechanisme wat in onze aard zit. Hetzelfde kun je zeggen over dat de gedachte is dat veel mannen beter geschikt zijn voor veel functies wat in theorie onzin is. Alleen deze gedachte houd de huidige verdeling wel in stand. Dus wordt er geprobeerd dit te doorbreken door richtlijnen uit te zetten voor meer diversiteit. Dat betekent echt niet dat zeer ongekwalificeerde mensen op functies worden gezet zoals een veel aangedragen argument is. Ook is er veel weerstand over het stimuleren van diversiteit wat ik vanuit een biologisch conservatief perspectief begrijp maar vanuit een menselijke kant onlogisch vind.

    Bizar ook weer dat een artikel zoals dit gelijk ontploft.

    Mijn eigen mening is dat ik een chief diversity officer nogal een idioot idee vind. Je zou bij je recruiters gewoon richtlijnen uit kunnen zetten voor het aannemen van bepaalde percentages van diverse groepen als je het echt belangrijk vind die natuurlijk wel ook aan bepaalde minimale kwalificaties moeten voldoen. En misschien handig om een term te gebruiken die minder frustratie oproept dan non-binair. Dat dit ook nieuws is is op zich zelf bizar en de ophef erover ook. Er zijn veel grotere problemen in de wereld maar HIER gaan mensen op stuk.