Net toen je dacht dat de getalenteerde mensen bij Sony Santa Monica met het grafisch imponerende God of War II alles uit de PS2 hardware geperst hadden wat er in zit, komt men met het nieuws dat je zowaar een hogere resolutie kunt activeren. Dit doe je door tijdens het opstarten van de game (nog voor de bedrijfslogo's) de knoppen L1, L2, L3, vierkant en cirkel ingedrukt te houden. Het logo van Sony zou dan in een andere kleur moeten verschijnen ter bevestiging dat de mode geactiveerd is.

Het verschil met de reguliere 480i en 480p resolutie van de game, is dat het beeld nu met volledige framebuffers gerenderd wordt. Dit komt neer op een resolutie van 640 x 448. Op een normale tv zal het verschil nauwelijks merkbaar zijn, maar op een tv met HD resoluties zal de verandering duidelijk zichtbaar moeten zijn. Alles oogt scherper, minder korrelig en er zijn aanzienlijk minder kartelrandjes aanwezig. Deze modus is dan ook speciaal voor mensen met HD-televisies geïmplementeerd.

Op Gametrailers kun je het resultaat van de hogere resolutie-mode aanschouwen. Aan te raden valt om het voorbeeldfilmpje in HD-resolutie te streamen.

De reden dat deze modus niet als menuoptie in de game geïmplementeerd is, heeft te maken met het feit dat deze modus nog op het allerlaatste moment ontwikkeld werd. Men heeft dus geen tijd gehad om het volledig te testen. Nu de game al een tijdje uit is in Amerika, is men er blijkbaar achtergekomen dat het geen problemen oplevert, en heeft men daarom nu de code geopenbaard. De game zou wel iets langzamer draaien in deze modus, maar dat is eigenlijk nauwelijks merkbaar. De game blijft uitstekend speelbaar.