Nieuws
PlayStation Stars

Actieve PlayStation Stars-leden krijgen voorrang bij klantenservice

Keuze zorgt voor ophef bij PlayStation-fans

Geschreven door Michel Musters op
Mensen die aan bepaalde voorwaarden voldoen met het loyaliteitsprogramma PlayStation Stars, krijgen voorrang bij Sony's klantenservice.

Er zijn vier 'tiers' waar deelnemers onder kunnen vallen via PlayStation Stars, waarbij het vierde en tegelijk hoogste niveau is weggelegd voor mensen die 128 lastig ontgrendelbare Trophy's kunnen vrijspelen en minstens vier games uit de PlayStation Store kopen. Mensen die in deze vierde tier vallen, krijgen wanneer ze contact opnemen met Sony's klantenservice via de chat voorrang op andere mensen.

Met de extra service heeft Sony de woede van veel fans op de hals gehaald, vooral in Japan waar de service deze week uitkwam. Veel fans menen dat klantenservice gelijk moet zijn voor iedereen, ongeacht hoeveel geld ze aan PlayStation-games hebben uitgegeven.

PlayStation Stars - dat op 13 oktober in Europa wordt uitgerold - laat spelers beloningen vrijspelen door allerlei games uit te spelen en mee te doen aan activiteiten, vergelijkbaar met Xbox Rewards. Vrijgespeelde punten kunnen in een online winkel worden ingeruild voor allerlei extra's. Ook kunnen 'Digital Collectibles' worden vrijgespeeld. 

Dit artikel delen:

Lees meer

De Black Iron Prison uit The Callisto Protocol uitgelicht Win Stray
43

Reacties op: Actieve PlayStation Stars-leden krijgen voorrang bij klantenservice

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    AveryJackson

    • 30 september 2022 11:35
    Ik denk dat men zich een beetje vergist in welke context dit staat. Er is een verschil in "verschillende manieren van service" of "priority", waar het hier om gaat. customer service is gelijk voor iedereen ook zonder tier, echter…met tier 4 heb je alleen "priority" op eventueel lastige cases.

    Ik denk vooral dat dit weer nitpicking is en hoop geschreeuw, maar hebben die japanners afgelopen 2 dagen soms allemaal aan de telefoon of in de chat met Sony gezeten? Zonder te weten of het effect heeft, snap ik dit gerant niet zo en komt het allemaal over als drama zoeken. Ik durf ook op mijn 13e maand te wedden dat je hier niks meer van gaat horen hierna. We weten ook niet of er extra mensen/team is die deze afhandelingen doen. Net zoals velen anderen bedrijven loyalty programma's hebben of priority customer service. Hotels en vliegtuigmaatschappijen en ook andere techbedrijven hebben dit voor hun meest betalende klanten.

    Het gaat erom, als het geen effect heeft op de "normale" klant, zou er niks aan de hand moeten zijn. Daar moet Sony voor waken en zorgen dat iedereen uiteindelijk gelijk geholpen zal worden. Als het een queue is die voor tier 4 3 min duurt en voor normale klant 6 min..tja niet echt een big deal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 30 september 2022 12:50
    @AveryJackson
    Ik vind het zo grappig dat jij op deze website de behoefte voelt om een negatief bericht over Sony te verdedigen en bijna ieder Microsoft-gerelateerd bericht met de grond gelijk maakt. :D

    Is het om mensen te overtuigen dat je favoriete console-boer de allerbeste is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 30 september 2022 13:16
    @Bart81 Als mensen ergens over klagen, betekend niet dat het meteen iets negatiefs hoeft te zijn toch? Hebben zij al de ervaring gehad om binnen 1 dag tier 4 te zijn…lijkt me nogal sterk niet waar? Gezien je puur op de man reageert en niet inhoudelijk hoef ik je comment ook verder niet serieus te nemen.

    Misschien moet je verder gaan met klagen net als een paar anderen hier dat Sony "games weg houd van Xbox/Gamepass", want daar zijn sommige hier nogal goed in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 30 september 2022 13:43
    @AveryJackson
    Haha, nee hoor. Ik geniet van al het moois dat alle consoles te bieden hebben. Het lijkt mij vooral erg vermoeiend de energie die jij er insteekt. Je lijkt een soort persoonlijke vendetta te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 30 september 2022 14:09
    @Bart81 bedankt voor je input, ik zal kijken of ik er iets mee zal doen. Maar misschien ook fijn als je dan toch mensen aanspreekt, je misschien ook de xbox fans kan aanspreken op het feit dat ze niet zo hoeven te klagen op games die "zogenaamd worden weggehouden", waarvan je niet de harde claim kunnen maken.

    Ook best vermoeiend om dat iedere keer te lezen en andere PS fans hebben dat hier ook al door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 30 september 2022 18:38
    @AveryJackson Je uitspraken komen verdacht veel over over met een persoon die hier recentelijk gebanned is.

    Zou wel heel sneu zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 30 september 2022 19:24
    @xeros Jullie hebben inhoudelijks ook werkelijk geen ene reet te melden he?

    Get a grip.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 30 september 2022 23:16
    @AveryJackson Betrapt.

    Nog steeds dezelfde onrust stoker genaamd Roy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 1 oktober 2022 11:00
    @xeros betrapt zegt hij? Net zoals je andere vriend die telkens komt dat ik Roy ben? Gelukkig weet ik niet wie het is, de gene die onrust stookt hier ben jij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 30 september 2022 13:13
    Ik heb niets dan problemen net Sony helpdesk in Nederland gehad.. Ik hou m'n hart nu alweer vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 30 september 2022 13:17
    @san5324
    Ja joh? ik ben tot nu toe goed en snel geholpen.
    Had laatst een controller van de PS5 kapot, van iets meer dan een jaar oud.
    Kon hem gewoon terugsturen en binnen 2 weken had ik een nieuwe ontvangen.
    Moet wel toegeven dat het soms wat lastig is je weg te vinden naar de juiste plek op de support site.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 30 september 2022 13:14
    Beetje clickbait en daarnaast ophef om niks.
    Ja voorrang in de chat, nou wow, alsof de chat overspoeld wordt met die hard gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 30 september 2022 13:32
    @Fr3nzy Wat is er precies clickbait aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 30 september 2022 13:36
    @MichelMusters
    1 negatief puntje pakken uit een lijst met voordelen voor trouwe leden, wat eigenlijk niks voorstelt en dat gebruiken als titel voor een artikel.
    Dat komt op mij over als clickbait.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 30 september 2022 13:45
    @Fr3nzy Ik snap dat Gamer dit post omdat elk ander website dit post (maar dat is ook maar voor de kliks). We zeuren altijd dat bij bv internet providers dat nieuwe klanten altijd zoveel krijgen, en vaste klanten alleen maar hun rekening zien stijgen, maar verder niks er voor terug krijgen.

    Ik zie zelf deze priority customer support ook niet als een boeiende tier, gezien ik nog noot met Sony customer service aan de lijn heb hoeven te hangen, of in de chat. De mensen die hier dus een punt van maken doen dit puur vanwege drama om Sony, of ze bellen, chatten customer support in het algemeen voor elke scheet. Dan nog…als je wordt geholpen binnen een paar min, dan is er geen probleem dat er een priority is voor mensen die ja bv een andere status is.

    Enige wat scummy zou zijn, is wanneer de kwaliteit daadwerkelijk verschillend is, maar dat zou niet mogen in het algemeen. Als dat wel zo zou zijn uiteindelijk (en je gaat mij niet vertellen dat die japanners dat gister vanuit tier 4 hebben getest), dan mag Sony wat mij betreft daarvoor stokslagen krijgen.

    Maar idd dit hele gehuil op twitter/reddit is idd een beetje janken om iets wat feitelijk geen issue is, en verder ook geen effect heeft op je gaming plezier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 september 2022 13:17
    Ik vond het al vrij lang duren alvorens Sony zichzelf weer eens in een awkward daglicht zou zetten. Ach ze blijven wel trouw aan hun slogan, for the payers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 30 september 2022 16:22
    @Riyakuya
    Want? Dit kost toch juist geen geld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 september 2022 17:58
    @The_Stifmeister er wordt verwacht dat men minstens 4 games uit de playstation store heeft gekocht. Dat is iets waar niet iedereen behoefte aan heeft, zeker niet gezien de doorgaans hogere prijzen vergeleken met een fysiek exemplaar. Het kost ze vanuit dat oogpunt dus meer geld.

    Nu snap ik een dergelijke regeling voor klantenservice sowieso niet. Waarom? Zo zorg je toch juist voor onrust onder je klanten zoals nu ook blijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 30 september 2022 18:16
    @Riyakuya Er wordt helemaal niks verwacht. Als jij interesse hebt om die tier vier te halen, dan moet je minimaal 3 games hebben gekocht via de store. Niemand verplicht je dat te doen toch?

    Klaag je als kleding bedrijven je een coupon geven van 50 euro, maar je moet minimaal 150 euro hebben uitgegeven om die korting te krijgen? Enige wat je hier krijgt mocht je tier 4 halen is priority customer service. Nou joepie we hebben iedere dag zoveel issues met onze devices, we bellen en chatten ze helemaal plat.

    Met andere woorden, het helemaal geen negatief effect op een andere persoon met een tier 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 1 oktober 2022 06:34
    @AveryJackson dus.. verwacht Sony dat je die games koopt alvorens je recht hebt op tier 4 waaronder ook het voordeel van de klantenservice valt. Je kunt het draaien zoals je wilt echter blijft het feit dat ze mensen die meer aankopen hebben gedaan hier voortrekken.