'ACIII alleen mogelijk door jaarlijkse releases in de reeks' | Gamer.nl

'ACIII alleen mogelijk door jaarlijkse releases in de reeks' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Juist doordat er jaarlijkse 'updates' in de AC-reeks uitkomen, is er meer tijd om aan de 'echte' vervolgen te werken, zo legt Hutchinson uit. "De kern van het ontwikkelteam is al bijna drie jaar aan [A a in's Creed III] bezig en die kans heb je bijna nooit in de industrie tegenwoordig - het is te duur, een te groot risico", aldus Hutchinson. "Om dergelijke grote sprongen binnen de serie mogelijk te maken, hebben we andere projecten nodig."

Het is nog niet duidelijk of de trend van een jaarlijkse nieuwe game in de reeks na A a in's Creed III wordt doorgezet. "De studio is beter geworden in het plannen van de franchise, dus we hebben ideeën. Maar we weten ook dat spelers van nieuwe personages en grote veranderingen houden, dus we zijn nog overwegingen aan het maken. Het zou fijn zijn om uiteindelijk te kunnen zeggen, 'Dit is Connor, hij zat in deze epische game, en dat is zijn verhaal', in plaats van het te veel uitrekken. Maar aan de andere kant, het heeft ons 18 maanden gekost om acteurs te vinden, twintig of dertig versies van zijn outfit te maken... het is niet iets wat je snel kunt doen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou