De Russische ontwikkelaar Nival werkt momenteel aan een opvolger op het in 2003 verschenen strategiespel Blitzkrieg. Daar waar het origineel enkel 3D eenheden kende, maakt men met deze opvolger een overstap naar een volledige 3D weergave. Deze 3D engine zorgt er niet alleen voor dat het spel mooier is, maar ook realistischer. Zo kan men met een 3D wereld het gezichtsveld van de eenheden en de baan die de projectielen afleggen, nog beter berekenen.

Blitzkrieg 2 is wederom een erg realistische Tweede Wereldoorlog RTS waarin je aan vier verschillende zijden kunt vechten: Rusland, Groot-Britannië, Duitsland en de Verenigde Staten. In totaal kun je maar liefst 110 min of meer op de werkelijkheid gebaseerde missies verwachten. Ook zijn er weer asociaal veel eenheden van de partij: 270 voertuigen en 60 verschillende types infantrie. Een paar nieuwe screenshots van het spel vind je hieronder, op de Blitzkrieg 2 website vind je ze tevens in een ietwat hogere resolutie.