Veel bedrijven doen tegenwoordig een hoop voor de nodige publiciteit, maar wat Acclaim voor hun nieuwste game Shadow man 2 heeft geprobeerd gaat voor algemene begrippen wel erg ver.

In een artikel op de Guardian Unlimited is namelijk melding gemaakt dat Acclaim een aanbod aan nabestaanden heeft gedaan om reclame op grafstenen van hun dierbare te plaatsen. Volgens een woordvoerder van Acclaim zou dit een mooie gelegenheid zijn om een deel van de uitvaartkosten te bekostigen en gaat het hier zeker niet om een simpele stunt.Acclaim Entertainment said yesterday that it would pay relatives of the recently bereaved in return for placing small billboards on headstones, and that the offer might "particularly interest poorer families".

The Church of England said that there was no way it would allow any of its graveyards to be used in such a fashion. A spokesman said: "There was enough fuss with plastic flowers in churchyards."

A spokeswoman for the company, which bills the game as a "journey to the Deathside", said: "It's a dark, gory type of game and we thought it was appropriate to raise advertising to a new level."Aangezien het bereik van reclame op een grafsteen minimaal is, blijft deze actie natuurlijk zonder twijfel een ordinaire reclame-actie. Eéntje die gezien alle berichtgeving wel schijnt te werken.

Met dank aan Tremor voor het melden van dit nieuws.