Het ontbrak er vorige week vrijdag nog net aan bij de opgraving van Pim Fortuyn, reclame op en rond het graf. Terwijl een kwart van televisiekijkend Nederland naar de beelden zat te kijken had zelfs SBS6 het lef niet om spandoeken op te hangen of reclamefolders uit te delen. In Engeland is nu echter een discussie over reclame op graven losgebarsten, net iets te laat voor SBS dus.

Acclaim Entertainment biedt in Engeland de mogelijkheid voor nabestaanden om op het graf een klein billbord te plaatsen. Volgens Acclaim is het aanbod vooral aantrekkelijk voor arme families.

Uiteraard is een enorme golf van verontwaardiging over het land heengetrokken. The Church of England, welke net een heftige discussie over plastic bloemen bij begraafplaatsen heeft gehad, is faliekant tegen het plan. Acclaim vind het allemaal niet zo'n probleem, men probeert gewoon met deze nieuwe vorm van reclame een hoger niveau van reclame te bereiken. Ook ontkent men dat het om een goedkope publiciteitsstunt gaat onder het motto : negatieve reclame is ook reclame. A computer games firm has been accused of pushing back the frontiers of bad taste after it announced that it was seeking to advertise its latest title on gravestones.

Acclaim Entertainment said yesterday that it would pay relatives of the recently bereaved in return for placing small billboards on headstones, and that the offer might "particularly interest poorer families".Persoonlijk vind ik het getuigen van slechte smaak bij Acclaim Entertainment. En zijn zaken welke je niet mag uitbuiten.

Maar stel dat je mocht kiezen, welke game wil jij op je grafsteen ? Een leuke Doom ]I[ banner ?

Met dank aan Stuff voor het melden van dit nieuws.