Nieuws

Aantal spelers The Division 'weer net zo hoog als op lancering'

Aldus Ubisoft

Geschreven door Michel Musters op
Sinds de release van patch 1.4 zouden er weer net zoveel dagelijkse actieve The Division-spelers zijn als rond lancering.
Dat claimt vicepresident van live operations bij Ubisoft, Anne Blondel, aan PCGamesN. "Sinds de release van patch 1.4 zijn we weer teruggegaan naar de dagelijkse hoeveelheid actieve spelers die we op lancering (van de game) hadden, omdat mensen zo onder de indruk zijn." Ubisoft geeft hier overigens geen cijfers voor of bewijs om dit te staven. "Mensen realiseren zich hoeveel tijd Ubisoft en ontwikkelaar Massive in het fixen van problemen hebben gestoken."


Eind oktober kwam patch 1.4 uit, die diverse elementen waar gamers kritiek op hadden aanpakte. Zo werd de UI verbeterd en bevatte de update aanpassingen aan de gameplay. Inmiddels is update 1.5 uit, alsmede de Survival-dlc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Blizzard brengt open haard video uit met Murlocs in hoofdrol Hello Games doorbreekt stilte met update voor No Man's Sky
16

Reacties op: Aantal spelers The Division 'weer net zo hoog als op lancering'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zodanmaar

    • 26 november 2016 14:38
    En het is ook weer super leuk. Survival geeft ook een geweldig gevoel tijdens het spelen. Veel adrenaline momenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 26 november 2016 17:41
    Alleen jammer dat al mijn gamevrienden zo teleurgesteld waren in de endgame van de standaard game dat ik ze nu met geen mogelijkheid meer zover krijg om de game nog te spelen laat staan extra te laten betalen voor de DLC die je moet kopen om zaken als survival te kunnen spelen (heb zelf de season pass gekocht, waar ik nu dus spijt van heb).. En daardoor speel ik het dus ook niet meer, want in je eentje is er weinig aan.. Triest en te laat nu om je game met betaalde DLC weer "leuk" te maken.. Ik geloof er ook niks van dat het aantal spelers weer op het niveau zit van de launch, zeker op de PC niet.. Net als Star Wars Battlefront van EA, helaas de bal laten vallen met de standaard game en belachelijk DLC-beleid..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zodanmaar

    • 26 november 2016 20:30
    @Inflatable
    Hoe heet je op uplay? Je kan mij vinden op vankatoen.wij zijn met zn 4en maar 2 hebben geen SP. Ik weet ook niet of ze die gaan halen. Maar als je in een groepje wilt lopen👍🏼👍🏼👍🏼

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 26 november 2016 20:40
    @Zodanmaar dutcholdgamer :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zodanmaar

    • 27 november 2016 00:18
    @toeterbaas198219
    Yup

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 26 november 2016 20:30
    Too little too late
    Na een jaar pas een fatsoendelijke game

    De gebruikelijke ubisoft standaard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Platina32

    • 26 november 2016 23:02
    Ohja, en de Steam-sale heeft daar natuurlijk niks aan bijgedragen, het is Ubisoft dat zijn games zo goed doorontwikkelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nerdovic

    • 26 november 2016 23:23
    @Platina32,


    Hahahaha +1

    Division is wel leuk voor de sale prices.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 27 november 2016 01:15
    Snap de ophef niet zo. Naam mijn mening heeft Ubisoft met The Divison een goed product geleverd bij de lancering. Het ontbrak de nodige end-game content, dat zeker, maar toch heb ik er 90 uur in kunnen steken(eerste paar weken sinds release).
    Nu, na de release van survival mode, tik ik de 120 uur al aan en vermaak me nog steeds prima. Ik vind dat ik wel waar voor mijn geld heb gekregen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 27 november 2016 10:56
    @Mrhotshot85

    Maar dat is echt niet veel voor een loot-based game die het juist van die endgame moet hebben. Ter vergelijken…in een zelfde periode tik ik op Destiny gerust een uurtje of 600 aan.

    The Division was voor de update(s) een 'broken game'. De bullet sponge eindbazen waren voor mij een 'slap in the face' voor mijn intelligentie als gamer…het ontbreken van goed doordachte end-game content (die niet bestond uit steeds 30 minuten bullet sponges bashen) heeft gemaakt dat ik, ondanks season pass, ook ben afgehaakt…het is voor mij een typisch Unisoft product. Top concept, top mechanics, top crafting, looting, etc…lousy gameplay…

    Ik ga nog wel eens terug, heb er toch iets van 100 euro voor betaald…maar echt zin heb ik er nog niet in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • keepitfrosty

    • 28 november 2016 10:53
    @unipro81 Lol Destiny was toch net zon pruts game in het begin?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 28 november 2016 11:54
    @keepitfrosty

    Mjeeh…anders…bij Destiny ontbrak het aan content…maar op het gebied van gameplay zat het vanaf dag 1 goed…Division had meer dan genoeg content op dag 1, maar gewoon geen echt leuke gameplay in de endgame…

    Daar zit toch wel een groot verschil…ondanks dat Destiny qua verhaal ruk was en je nogal snel door de story heen liep…was het pvp stuk meteen dikke fun…in de alpha en betatesten zelfs al.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • keepitfrosty

    • 28 november 2016 13:57
    @unipro81 De pvp was inderdaad wel sweet. Maar de story gameplay was in het begin ook erg slaapverwekkend. Elke missie gaat dat botje weer wat scannen voor een x aantal minuten, Paar waves aan vijanden verslaan…rinse and repeat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Valerium

    • 27 november 2016 02:10
    uhhhh….echt niet. Sorry maar dit is BS. Duidelijk voorbeeld van niet altijd geloven wat je leest.

    Ik zag wat meer mensen dan tijdens 1.3, dat is waar, maar weer net zoveel als launch? echt niet, bij lange na niet, dat merk je aan alles, als je het speelde toen het uit kwam in maart en dan kijkt hoeveel het nu nog spelen, dat is niet te vergelijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ries

    • 27 november 2016 13:18
    Nieuwe spelers kunnen nu genieten van een goede mmo op console, Destiny kwam ook met horten en stoten na een jaar pas op gang…Deze 2 titels staan vast gebrand op mijn ps pro, speel ze vaak nu.
    Eigenlijk is deze periode van het jaar DE perfecte tijd om The Division te spelen, ze hadden wat mij betreft een jaartje kunnen wachten met de release om vervolgens de game op Black Friday te lanceren zoals de game nu is met 1.5 ! De hele sfeer van kou en kerst komen echt goed tot hun recht nu ;)

    ps. offtopic, Elder scrolls is stiekem ook wel een hele goede mmo, zeker voor een console…na de free play dagen, de gold edition aangeschaft….kon voor die 2 tientjes deze game niet laten gaan.. Dus nu 3 titels die ik oneindig kan blijven spelen, en tussendoor een topper zoals Uncharted.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zuurstof

    • 28 november 2016 08:27
    @Ries Elder Scrolls online is erg ondergewaardeerd. Superveel content voor weinig kosten, en ook leuke content. Ik ben er ondertussen weer mee gestopt, maar het blijft een goed spel!