Nieuws
Game Pass

Aantal Game Pass-abonnees stijgt in halfjaar met vijf miljoen

Geschreven door Michel Musters op
In een halfjaar tijd zijn er vijf miljoen Game Pass-abonnees bijgekomen, zo heeft Microsoft bekendgemaakt.

Het bedrijf deed dat in het persbericht waarin het aankondigde dat het Bethesda-moederbedrijf Zenimax heeft overgenomen. In maart dit jaar lag het aantal Game Pass-abonnees nog op tien miljoen. Dat is dus een stijging van vijftig procent.

Game Pass is een dienst op Xbox-consoles en pc van waaruit abonnees toegang krijgen tot meer dan honderd games. Deze games verschillen deels op Xbox en pc en worden regelmatig door Microsoft ververst. Alle games van Microsoft en diens studio's zelf verschijnen op de dag van release op Game Pass. EA Play is inmiddels ook onderdeel van de service.

Een Xbox Game Pass-abonnement kost 9,99 euro per maand op console en 9,99 euro per maand op pc. Voor 12,99 euro per maand ontvangt men Xbox Game Pass Ultimate. Naast toegang tot Game Pass op console en pc krijgen abonnees dan ook toegang tot cloud gaming voor Xbox.

Xbox Game Pass

Dit artikel delen:

Lees meer

Fifa 21 krijgt geen demo Hades is de best spelende game van het jaar
11

Reacties op: Aantal Game Pass-abonnees stijgt in halfjaar met vijf miljoen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sokpop

    • 22 september 2020 11:30
    Werkt het inmiddels goed op de PC? 3 Weken geleden kreeg ik geen game aan de praat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 september 2020 11:36
    @Sokpop Dat had ik ook in het verleden dat heeft te maken op welke harde schijf je je games installeert.
    stel even alles op nieuw in en selecteer een andere harde schijf dat had voor mij het probleem opgelost.
    want laat me raden je download de games en dan bij opstarten start ie game op en gebeurt er niks of opent ie iets en sluit het weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 22 september 2020 14:11
    @hulstpower Ja precies dat. Dank voor de tip!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 22 september 2020 11:53
    @Sokpop Heb zelf de pass sinds de dag dat het beschikbaar was op de PC. Naast wat problemen met mensen uitnodigen en chat heb ik nooit een probleem gehad. Wat is precies jouw probleem? Errors? Crashes? Wil niet installeren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 22 september 2020 14:12
    @Derper Dat ie m wel installeert maar niet opstart. Maar ik ga de tip van @hulstpower proberen. Dank.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nelliej

    • 22 september 2020 11:44
    Zo'n game pass is echt ideaal voor casual gamers zoals mij. Ik ben iemand die (helaas) snel uitgekeken is op spellen dus als ik iets wil spelen betaal ik een paar euro, speel een maand en annuleer mijn lidmaatschap. Op jaarbasis scheelt me dit heel wat euro's moet ik zeggen. Vindt het echt top!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 22 september 2020 11:56
    Heb ik net die demo genomen van 1 euro met de gedachte dat hij 3,99 per maand zal gaan kosten, gaan ze nu de prijs omhoog gooien naar een tientje per maand. Het platform is best goed te doen en er is redelijk wat aanbod, maar ik weet niet of ik hem blijf gebruiken met deze prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 22 september 2020 12:33
    @Magister Die 3,99 was voor de Beta waar het platform zich toen in begaf. Dat werd ook wel redelijk duidelijk aangegeven. Het is dus niet echt een prijs verhoging maar de stap naar het volledige product. Met EA erbij en nu Bethesda is de waarde echt ongekend goed imo. Zelfs zonder die 2 had ik die 10 er wel voor over .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 september 2020 13:22
    @Derper helemaal met je eens heb zelf geen series x kunnen krijgen.
    Maar met gamepass op pc kan ik nog steeds genieten van het next gen grafics wat komt.
    hopelijk dat er snel duidelijk word wanneer de 2e levering komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 september 2020 15:42
    @hulstpower lukt het niet meer via ms store zelf dan? Ik zie nog steeds knopje reserveer staan. Als ik hem indruk kom ik gewoon weer in winkelwagen en kan ik hem aftikken volgens mij. Wel raar; er stond max 1 per persoon..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 22 september 2020 16:28
    @kleinekoosjer ja je komt door reserveer en kopen, maar daarna moet je alles bevestigen en dat vlakje blijft grijs. Ik heb gebeld en t blijkt dat de series x in heel europa alweer uitverkocht is. Ze raadde me aan de komende dagen de website in de gaten te houden want er komen nieuwe leveringen