Nieuws
botw2

Aandelen Nintendo dalen met zes procent na uitstel Zelda-vervolg

Afgelopen jaar waren de aandelen met 25 procent gestegen

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo's aandelen zijn gisteren met zes procent gedaald na het uitstel van het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Dat berichtte Reuters. Afgelopen dinsdag kondigde Nintendo aan dat de nieuwe Zelda-game pas in het voorjaar van 2023 uitkomt, in plaats van in 2022. Als gevolg daarvan daalden de aandelen van het bedrijf met zes procent. Belangrijk om daarbij te melden is dat de aandelen het afgelopen jaar met 25 procent zijn gestegen.

Ondanks het uitstel van de nieuwe Zelda-game, heeft Nintendo diverse andere spellen voor de Switch aangekondigd. Zo verschijnt in april Nintendo Switch Sports, komt Splatoon 3 deze zomer uit, staat Xenoblade Chronicles 3 in september gepland en moeten eind dit jaar Pokémon Scarlet en Pokémon Violet uitkomen. Games als Bayonetta 3 en Metroid Prime 4 hebben nog geen releasedatum.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dead Cells-update Break the Bank is nu uit Quantic Dream wordt mogelijk overgenomen door NetEase
37

Reacties op: Aandelen Nintendo dalen met zes procent na uitstel Zelda-vervolg

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ShadowKiller

    • 31 maart 2022 09:30
    Ach, die stijgen vanzelf weer. Ik sta volledig achter het uitstel. Beter een goed product afleveren, dan dat er met haast aan het spel gewerkt wordt zodat het dit jaar nog kan worden uitgegeven. Tot volgend jaar, Link! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 31 maart 2022 09:31
    Ik vind aandelen van Nintendo sowieso tricky omdat Nintendo na een sterke periode zo maar eens iets raars kan doen, zoals de Wii U. Ik heb laatst nog overwogen er een of twee te kopen maar vond ze toch wel erg hoog staan.

    Maargoed echt veel verstand heb ik er niet van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 31 maart 2022 11:34
    @Luigi1985

    Ik heb er laatst toevallig 1 gekocht. Voor $65 kan ik het wel riskeren, haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 31 maart 2022 12:06
    @PietS. Zeker een goeie prijs. Ik ben ook opzoek, maar hier in Twente beginnen ze bij 100 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 31 maart 2022 12:33
    @Liquidshake

    Het gaat over de aandelen van Nintendo, haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 31 maart 2022 14:46
    @PietS. In Twente is alles duurder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 31 maart 2022 15:44
    @Ziminar

    Je bedoelt 'Twen'n'?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 31 maart 2022 16:13
    @PietS. Joah!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 april 2022 09:19
    @Ziminar

    Poahh, mooi'n trekkr!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 31 maart 2022 17:52
    @PietS. Oet Twen’n net als die lekkere salades man hahaah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 april 2022 09:20
    @R.J

    Jooohmaaa!! XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 1 april 2022 11:38
    @PietS. En dan zeggen ze dat we op gamer geen goeie gesprekken hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 31 maart 2022 10:40
    Nintendo aandelen zijn emotie aandelen. Die gaan dus at random naar boven en naar onder. Wat je nu dus ziet is dat ze naar onder gaan vanwege uitstel. Bij launch Zelda zullen ze wel weer als een idioot omhoog gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 31 maart 2022 11:43
    Misschien moet Nintendo ook niets ophouden met ver van te voren een jaartal of datum te noemen van 3D Zelda games. Want ze houden zich er nooit aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 31 maart 2022 12:21
    @Snoop213 vind juist dat nintendo juist heel weinig datums noemt, meestal pas als die af is of bijna af zeggen ze komt dan en dan uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 31 maart 2022 12:38
    @hulstpower Ja maar 3D Zelda games noemen ze jaartallen die ze vrijwel nooit nakomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 31 maart 2022 12:48
    @Snoop213 dan zouden ze het bij die games moeten stoppen met noemen, maar een 3d zelda heeft mij nog nooit teleurgesteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 31 maart 2022 12:58
    @hulstpower op Skyward na mij ook niet. Maar gewoon een datum noemen als ze er echt zeker van zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 31 maart 2022 13:05
    @Snoop213
    Mensen vragen er ook om he. Hoe lang zitten mensen al niet te zeuren wat de naam van de game wordt. Voordat de release van 2022 werd genoemd ging iedereen zeggen, nou het duurt wel heel lang dat we weer wat horen. In dat opzicht kan Nintendo het nooit goed doen hiermee. Ik vind het daarom netjes dat ze het via deze manier naar buiten hebben gebracht dat de game wordt uitgesteld en niet bij een Nintendo Direct. Kunnen we ons mooi focussen op andere games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 31 maart 2022 13:20
    @Snafu9

    Ik wist bij die 2022 aankondiging al dat ze dat niet zouden redden . Ze hadden gewoon meteen 2023 moeten noemen en als ze 2022 dan toch zouden redden, de release datum opschuiven naar voren. Release datums en 3D Zelda games hebben geen goede relatie, haha. Dat geldt ook voor release datums en MP4, maar voor de rest houdt Nintendo zich heel vaak aan de gestelde release datums. Ik zit er verder niet meer. Nog genoeg te spelen dit jaar.