Vorig jaar verbaasde uitgever Sony Online Entertainment vriend en vijand met de aankondiging van een RTS gebaseerd op het EverQuest universum. EverQuest, toch een van de populairste MMORPGs van de afgelopen jaren, zou dus een strategisch broertje krijgen. Het verhaal van Lords of EverQuest gaat over de grote keizerrijken die in het EQ universum met elkaar vochten. En vechten zal je, want Lords of EverQuest bevat namelijk 75 uur aan gameplay, als we producer James Parker mogen geloven.Jonric: What's the basic premise of the single-player campaign, and what kinds of themes and conflicts drive the gameplay? James Parker: The basic premise is that there is a war of the gods where Rallos Zek, the god of war, has taken all of his troops and decided that he has the biggest and baddest army. The remaining gods go against Rallos and his minion are cursed, but before the curse takes full effect, one of the ogre shaman tells of an artifact that has been found that will enable the user to become a demi-god. Rallos is the driving force behind getting the book. The story is told from three different perspectives - the good side, neutral side and the evil side. In dit inteview komen we meer te weten over het verhaal, de gameplay, units, AI, resource management en nog veel meer. Lords of EverQuest zou 28 november moeten uitkomen.