60Hz op je PAL-Gamecube via de B-knop? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De bron mag dan een forum zijn, de persoon die dit op de EDGE Forums heeft geplaatst is erg zeker van zijn zaak. Hij beweert dat de PAL Gamecube doormiddel van de B-knop in een 60Hz stand kan worden gebracht. De B-knop moet je dan indrukken tijdens het booten. Hoe het dan precies gaat weet hij niet, mi chien komt er een schermpje of mi chien is er wel meteen 60Hz. Om het allemaal nog mooier te maken zal de Gamecube je instellingen onthouden, zodat je niet elke keer bij het starten van een game de B-knop hoeft in te drukken.

Nintendo will still encourage developers to re-engineer their code for PAL territories in order to eliminate borders, etc, but ultimately the responsibility to provide decent 50Hz versions remains a non-Nintendo one when it comes to thirdparty software. The existence of the 60Hz mode means that you're simply able to play a game as it was originally coded (if indeed it was coded in an NTSC territory). So yes, full screen, full speed.

Another way of creating full-screen 50Hz conversions is the option to stretch the Y-axis, which removes borders. This isn't free in terms of proce or overhead, but it's mighty cheap.Volgens deze persoon is het dus zo dat de balke zullen verdwijnen en de game weer op full-speed loopt. Natuurlijk is het wachten op een officiele verklaring, maar het is en blijft hopen dat het ook daadwerkelijk zo mag zijn.

Klik hier om de hele thread eens door te lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou