Het marktaandeel is daarmee ten opzichte van 2008 gedaald, toen World of Warcraft nog zestig procent van de MMO-markt bezat. Wel kende de gehele markt een lichte groei. De totale opbrengst steeg van 1,04 miljard naar 1,19 miljard euro, ook al daalde inkomsten per gebruiker met tien procent.
Voor het einde van dit jaar staat de derde uitbreiding voor World of Warcraft gepland, Cataclysm, die veel van de voor spelers bekende gebieden omgooit.
Reacties op: 54 procent marktaandeel WoW in westerse MMO-markt
lethalnl
nurie
Leshrac
Xanadu
lethalnl
er komen er nu alleen wel 3 aan met hoge verwachtingen, TOR, jumpgate en GW2
die extra features zullen wat op zich laten wachten….zolang de core gameplay maar solide is komt het wel goed
ravenger
wesszzel
Duran
Paralize
Xanadu
Zie:
http://www.screendigest.com/reports/2010822a/10_09_subscription_mmogs_mixed_fortunes_in_high_risk_game/view.html
Leshrac
bricksy
Hairball
Rulero
deze game had sinds release bijvoorbeeld al Guild leveling. guild hall, player housing.
een echt craft systeem. ( niet click create) Het archeology systeem wat wow krijgt zat er ook al in, in de vorm van collections. ook kun je alle monsters besturderen om zo meer damage tegen ze te kunnen doen. zelf boeken schrijven. en nog een aantal dingen. de reden waarom wow nu nog steeds zo succesvol is . is word of mouth en hype. ruim de helft van de wow spelers hebben eerder nooit een mmo aaangeraakt. laat staan een ander spel.
Lumumba
sandoros
DaMonk
Rulero
achteraf hebben ze ook spijt gehad de game EQ2 te noemen.
beide games hebben nog een prima community. en beide games zijn voor verschillende doelgroepen.
Lumumba
Eenvoudiger = minder complex = minder diepgang = niet voor de EQ1 speler.
EQ1 ziet er nog steeds niet uit, maar heeft een onderliggend systeem als geen ander.
Hybr1d