Armed Assault, inmiddels een spiritueel vervolg van Operation Flashpoint, zal in Europa door 505 Games op de markt worden gebracht. Deze uitgever van consolegames begeeft zich hiermee voor het eerst op het vlak van PC-titels. Het spel zal in het eerste kwartaal van 2007 verschijnen; oorspronkelijk stond Armed Assault nog in de planning voor het vierde kwartaal van 2006.
Net als Operation Flashpoint zal Armed Assault een zeer tactische en realistische oorlogsgame worden, met uitgestrekte landschappen, bestuurbare voertuigen en een solide mulitplayer. Maar liefst 100 spelers kunnen online met elkaar in gevecht gaan.
Reacties op: 505 brengt Armed Assault naar Europa begin 2007
Don Corleone
Maar beetje battlefield 1942 ?
Vichan
braino
Meer te vergelijken met Operation Flashpoint, battlefield is meer arcade achtiger.
Maiskolf
Vichan
batlefieldhunk
anonymous
Falstaff
Nootmuskaat
timofp
greetz
Erwie
505 Games and Bohemia Interactive sign a distribution deal to bring the massively anticipated tactical first-person shooter ArmA: Armed Assault to PC in first quarter 2007.
London, 10th October 2006 – 505 Games, the flourishing UK-based videogames publisher, is delighted to announce a publishing agreement with the highly regarded European developer Bohemia Interactive, to bring 2007’s best tactical shooter ArmA: Armed Assault to Europe(1).
Superskunk
OFP is voor mij de meest vette game die er is, zo veel mogelijkheden, en alles is met scripts te maken.
Meest fantastische aan OFP zijn de multiplay-coop levels (veteran mode) en CTI (Capture the Island) soort C&C style, basis bouwen, units bouwen en elkaar aanvallen in 1st person.
Nadelen zijn de vele addons, de bugs.
Graphics zijn in zo vere goed dat het realistisch overkomt en mede met de gameplay maakt dit een Oorlog simulator Game ipv een Oorlog Arcade Game.
Armed Assault is volgens de weinige pers die al de pers-kit heeft mogen testen, een waardige opvolger met veel verbeteringen, ook om het nog moeilijker te maken.
PS. voor deze game heb ik een heel nieuw systeem aangeschaft
timofp
Greetz
anonymous
Hopelijk nu wel met multiplayer zoals het eigenlijk in OFP had moeten zijn
Hiero
SgtH3nry3
Want dit draait om realisme, gameplay, teamwork, tactisch vermogen en timing.
SgtH3nry3
Zodat je op 21km nog tanks kunt afknallen.
Zeg maar een enorme realistische infantry-tank-sim op een flightsim engine.
SgtH3nry3
Je kunt een server joinen terwijl ze al spelen, zonder dat ze de server moeten stopzetten om jou nog in de missie te gooien.
Sterker nog, er is maar weinig over van de oude Operation Flashpoint netcode…
anonymous
anonymous
Zo was er een map in combinatie met een simpele mod, waardoor je meteen als heli, vliegtuig of tank kon spawnen. Of als soldaat. En het gaafste vond ik nog wel om als simpel mannetjte heli's en vliegtuigen uit de lucht te knallen.
Bij een andere interessante mod kon je met je team een basis bouwen, en dat hoad je nodig als je aan voertuigen en vliegtuigen wilde komen, er zat dan ook een bekerkt resource system in. Een heli kan je het beste met zijn tweeen besturen maar als er verder niemand in de buurt was kon je ook een AI soldaat kopen en die in je heli stoppen. Of je kocht er twee en je liet die in de heli op zoek gaan naar vijanden terwijl jij op de grond bleef. Tot nu toe heb ik dit soort dingen in geen een andere game gezien. Nee, ook in Empires, de HL2 mod met rts elementen heeft zoiets niet. Ik verheug me nu alweer op de vele missies, skins en mods die je van het net zal kunnen halen.