Nieuws

’50 procent kans op een nieuwe Legacy of Kain-game’

Crystal Dynamics wil graag nieuwe Legacy of Kain maken

Geschreven door Aida . op
Er is 50 procent kans op een nieuwe Legacy of Kain-game voor deze consolesgeneratie. Dat zegt Michael Brinker, senior designer bij ontwikkelaar Crystal Dynamics, in een interview.

Op de vraag of er deze consolegeneratie nog een singleplayer-Legacy of Kain verschijnt, zegt Brinker: “Die kans is 50 procent. We hebben ontwikkelaars binnen het team die dat spel heel graag willen maken”, aldus Brinker.

"Mensen kijken terug op onze geschiedenis en onze franchises en zien dat we een aantal iconische IP’s op onze naam hebben staan. We denken vaak na over ideeën om die spellen terug te brengen. Maar het is echt 50/50."

Crystal Dynamics werkt momenteel aan Rise of the Tomb Raider, maar bracht tussen 1996 en 2003 een vijftal Legacy of Kain-games uit. In 2012 werd een vervolg met de naam Legacy of Kain: Dead Sun geannuleerd. Hier verschenen begin 2015 gameplaybeelden van. De multiplayermodus uit de game kwam in 2015 uit als een online free-to-play spel met de naam Nosgoth. Een nieuwe Legacy of Kain-titel bleef echter uit. 

Bron: Finder

Dit artikel delen:

Lees meer

Win Metal Gear Solid-merchandise! Nederlander wint Europees kampioenschap Hearthstone
9

Reacties op: ’50 procent kans op een nieuwe Legacy of Kain-game’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 5 oktober 2015 12:58
    Das 50 % te weinig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacUseless

    • 5 oktober 2015 13:13
    maar wel 50% goed nieuws

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 5 oktober 2015 16:45
    En al 50% meer dan ik durfde te hopen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 5 oktober 2015 22:09
    Zullen we het glas maar half vol doen Coola? Ik ben wel weer in voor een nieuw deel in deze serie ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 5 oktober 2015 13:42
    Please maak een nieuwe SOUL REAVER mag ook een HD remake wezen ! damn wat was die game goed ! en ook de voice over, wat was dat een beleving toen zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 5 oktober 2015 15:13
    Een nieuwe Legacy of Kain-game op het niveau van een Uncharted of Tomb Raider klinkt als een erg veelbelovend idee. De reeks heeft een toffe setting en mythologie, snijdt interessante thema's aan en de gameplay was ook altijd erg fijn.

    Ik hoop wel dat, als er een nieuw deel komt, dat het dan echt goed wordt aangepakt. Als dit wordt weggezet bij een B-studio met te weinig budget zoals vaak gebeurt met franchises die niet zo groot meer zijn, dan hoeft het van mij niet. Go big or go home.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vorker

    • 5 oktober 2015 19:52
    Als er iets is waar ik al jaren naar uitkijk dan is het wel een nieuw deel in deze serie! Misschien wel de game met de beste setting ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 6 oktober 2015 00:29
    Ik wacht al jaren op een nieuw deel. Ik zou het ook fijn vinden als er remasters (geen simpele HD remakes) van de Soul Reaver 1, 2 en Defiance komen. Als ze er echt werk in stoppen om de besturing en gameplay te verbeteren (zoals Uncharted 1 en 2 in de Uncharted Collection) dan heb ik er de volle prijs per game voor over!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 oktober 2015 13:31
    Nou haal je dingen door elkaar, een remake is het compleet opnieuw opbouwen van het spel, een remaster is het oude spel alleen in een hogere resolutie zetten. Dus volgens mij bedoel je juist dat je graag een remake wilt en geen simpele HD remaster. In dat geval ben ik het met je eens.