Nieuws
Mario Kart 8 Deluxe

48 klassieke parkoersen komen als dlc naar Mario Kart 8 Deluxe

Circuits komen verspreid over dit en volgend jaar uit

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo brengt dit en volgend jaar 48 klassieke Mario Kart-parkoersen in een nieuw jasje naar Mario Kart 8 Deluxe.

De parkoersen komen uit allerlei voorgaande Mario Kart-games. Zo zijn circuits als Kokosnootplaza, Chocokloof en Tour Tokio-Toer getoond. Dit en volgend jaar verschijnen er in totaal zes 'sets'. In elk pakket zitten er acht parkoersen. Het eerste pakket verschijnt op 18 maart.

Het gaat hierbij om betaalde downloadbare content. Spelers kunnen voor 24,99 euro een uitbreidingspas kopen zodat ze alle tracks kunnen downloaden zodra ze uitkomen. Mensen die een abonnement op Nintendo Switch Online en het uitbreidingspakket van de service hebben, kunnen zolang ze lid blijven kosteloos de nieuwe tracks spelen.

Logischerwijs moeten geĂ¯nteresseerden wel in het bezit zijn van Mario Kart 8 Deluxe op de Switch. Die game is tot 21 februari met 33 procent korting te koop via de Switch eShop.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xenoblade Chronicles 3 in ontwikkeling voor Switch Splatoon 3 komt deze zomer uit
32

Reacties op: 48 klassieke parkoersen komen als dlc naar Mario Kart 8 Deluxe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 10 februari 2022 01:03
    Haha ik had net de game verkocht. Maar ik ga hem toch maar weer even aanschaffen. Hopelijk komen er ook nog nieuwe characters bij die in andere delen aanwezig waren maar hier missen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 01:35
    Dit is zo'n uitmelkerij en dat zeg ik als Nintendo gebruiker, Pokemaniac en Mario Kart fan.
    Waarom, Nintendo? Waarom?

    Ik weet dat ik het niet hoef te kopen, 25 euro voor die banen is niet veel, maar het voelt alsof ik genaaid word, want als ik het niet doe heb ik het gevoel dat ik iets mis.
    Bah.

    Nintendo zit hier echt op het randje en dat weten ze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Diamond8d

    • 10 februari 2022 02:02
    @whaha het voelt alsof je genaaid wordt ???? Rare reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 10 februari 2022 06:37
    @whaha op het randje? Dat moet je toch eens uitleggen. Ze geven de game opnieuw level door deze banen uit te geven. En 25 euro voor 48 banen is iets meer dan 50 cent per baan. En voor online premium gebruikers is het zelfs gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 februari 2022 07:41
    @whaha 25 euro voor 48 banen dat is niks dat zijn meer banen dan de gemiddelde kart game. Waren het nou 15 of 20 geef ik je gelijk, maar 48 banen voor die prijs nee vind ik spot goedkoop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 10 februari 2022 08:49
    @hulstpower Inderdaad. Duur is het zeker niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 16:05
    @Bigds9fan @hulstpower @Diamond8d @Jumpman

    Laat ik voorop stellen dat ik vannacht niet meer helder na aan het denken was. Ik ben, zoals andere ook, enorm teleur gesteld door het feit dat er de komende jaren geen Mario Kart 9 aan zit te komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 16:07
    @whaha

    Ik kreeg heel even hoop en dat is enorm de kop ingedrukt. Nu het weer daglicht is en mijn frustratie weg is geebd, zie ik dat het een betere deal is dan ik dacht.
    Ik was van mening dat het uitmelken is, omdat het wel heel makkelijk is voor Nintendo om al die circuits / banen geschikt te maken voor MK8D. Als je dat meeneemt in de vergelijking dan persen ze dus wel alles uit het spel dat ze kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 16:08
    Misschien doen ze dit omdat de spin-offs niet zo veel hebben opgebracht. Ik hoor nooit meer iemand over Mario Kart Tour of Mario Kart Home Circuit. Van Tour komen een paar circuits naar MK8D. Dat was me eerst niet opgevallen en daar ben ik wel blij mee, want Tour was niet al te best, maar dat kunnen die banen nog wel goed zijn, nietwaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 16:08
    @whaha
    Daarnaast komt ook een van mijn favoriete banen van mijn persoonlijke favoriet Mario Kart Super Circuit naar MK8D. Als ook de Rainbow Road van dat derde deel naar de Switch komt, ben ik wel echt blij. Is er al een overzicht van welke 48 circuits het worden?

    Ik heb Mario Kart 8 Deluxe bij nisute en met nisute best wel veel gespeeld. Ik had echt mijn hoop gezegd op iets nieuws. Een frisse wind zoals Pokemon Legends: Arceus is.
    Tegelijkertijd moet ik erkennen dat de Mario Kart franchise staat als een huis en niet zomaar een van de best verkopende spellenreeksen ooit is. Het is heel fijn dat we niet elk jaar een nieuwe Mario Kart krijgen. Mario Kart 8 (niet Deluxe) is alleen wel inmiddels 7 1/2 jaar oud.

    Uitspraken die hier een beetje van toepassing zijn:
    "Don't fix if it ain't broke."
    "Never change a winning team."
    "Liever een groen schild achter mijn kart, dan een blauw schild in de lucht."

    PS Je mag nog steeds geen accents doen, dus je kunt Pokemon niet goed schrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 11 februari 2022 08:12
    @whaha Speel dagenlijks Tour maar idd, de community is klein (Voor een Nintendo game) haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 februari 2022 17:37
    @whaha mk9 komt er wel maar pas met volgende console denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 23:00
    @hulstpower
    Kan goed.
    Dan zal de Switch het eerste Nintendo apparaat zijn zonder zijn eigen Mario Kart, sinds Super Mario Kart. Alleen de NES en de GBO(C) hebben geen Mario Kart gehad. Het einde van een traditie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 februari 2022 07:29
    @whaha zou kunnen denk dat nintendo gewoom doet of er nooit een wii u is geweest. Maar wie weet komt ie tegen het einde van de switxh als een cross gen game. Want nintendo zelf zegt dat ze pas de helft zijn van de switch leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 11 februari 2022 23:55
    @hulstpower Het zet overigens een precedent zoveel circuits.

    Als ze nu ooit een Mario Kart 9 uitbrengen, komen ze niet meer weg met 32 banen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 10 februari 2022 09:45
    @whaha Ik speel het spel al sinds de Wii-U op dag 1 en nu nog steeds op de Switch en 48 banen erbij dat is toch geweldig!. laten ze Mario Kart 9 maar op de opvolger van de Switch uitbrengen met mooiere beelden en nieuwe twisten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Arrahant

    • 10 februari 2022 14:00
    @whaha Waarom voelt dit alsof je genaaid wordt? Jij zou liever een Mario Kart 9 krijgen oid? Ik snap je kritiekpunt niet. Het lijkt mij juist een goed ding als er meer banen worden toegevoegd aan een MK-game, en de prijs is redelijk zou ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 23:04
    @Arrahant Ze verkopen mij een product dat ik al heb gekocht.
    Natuurlijk hoef ik het niet te kopen. Dat geldt alleen voor zoveel dingen, zeker in entertainment.
    Ik ben een beetje remaster moe. Iets met Shining Pearl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 10 februari 2022 04:03
    Leuk natuurlijk, maar gezien dat ze deze 6 DLC packs tot en met het einde van 2023 blijven uitgeven zal Mario Kart 9 dus op z'n vroegst pas in 2024 uitkomen wat wel vrij jammer is. Tegen die tijd is de Switch 7 jaar oud, dus dan zal de volgende Nintendo console wel uit zijn of vrij dichtbij zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 februari 2022 07:42
    @poklaan mario kart 9 of hoe die heet komt pas met dr volgende console als launch game let maar op.