De Make Something Unreal wedstrijd die door Nvidia en Epic georganiseerd werd, is waarschijnlijk de langste en grootste modwedstrijd allertijden. In een lang proces werden talloze mods voor Unreal Tournament 2004 bekeken en bleven uiteindelijk alleen de allerbeste modificaties over. De Tweede Wereldoorlog mod Red Orchestra werd uitgeroepen tot de grote winnaar. Naast de 50.000 dollar die het ontwikkelteam kreeg, ontving men ook een volledige Unreal engine licentie, ter waarde van 350.000 dollar. En daar sta je dan als modmaker. Geld en een licentie, wat wil je nog meer?The big question now is: What's next for Red Orchestra? Will the team stay together and make new versions for UT 2004 or will they charge head on into making a full stand alone game? John Gibson - We are going to spend the next few weeks exploring our options. The team has put a lot of thought and planning into what we would do if we won, but of course we had to actually win first before we could move forward. We are not going to rush into anything. We want to make the decisions that make the most sense for the Red Orchestra team while staying true to all of our fans. People play Red Orchestra because it offers a type of gameplay they can't really get anywhere else. Whatever we do, we want to stay true to that gameplay vision. We are going to be releasing the 3.2 version of Red Orchestra in the not-so-distant future. Beyond that you will just have to stay tuned to find out. Waarschijnlijk meer geld, want de kans is zeer groot dat er een retail versie van Red Orchestra zal verschijnen, zo kun je in dit interview lezen.

Met dank aan Ralfst3r voor het melden van dit nieuws.