"Tot nu toe zie je bij digitale distributie vaak dat consumenten online gaan, content zoeken en die downloaden. Voor de Nintendo 3DS kijken we naar een systeem waar we content of informatie juist naar de consument kunnen duwen." Iwata meldt dat de 3DS automatisch conent download wanneer het dicht in de buurt is van andere 3DS-gebruikers of toegangspunten.

Podium

"Met een dergelijk model hoeft de consument niet actief te zoeken naar informatie. Op deze manier hebben we een podium voor nieuwe ideën en kunnen onze ontwikkelaars veel gemakkelijker consumenten bereiken", aldus Iwata. "Indien mogelijk zullen we manieren vinden deze functionaliteit zo aan te passen om aan de voorkeur van de consument te voldoen."

Iwata meldde dat hij nog niet veel details kan geven over dit nieuwe systeem. "Ik kan nog niet in details treden, omdat er nog een aantal vraagstukken zijn met betrekking tot wat er mogelijk is. Maar we kijken wel degelijk naar manieren om de manier waarop de digitale content distribueren te versterken." De 3DS, de nieuwe handheld van Nintendo die 3D-beelden kan weergeven zonder dat daar een speciale bril voor nodig is, moet voor april 2011 in de winkels liggen.