Matt Wood, een level designer, modeler en animator van 3DRealms, was het slachtoffer van een interview. Iedereen hier weet uiteraard al dat 3DRealms de big papa is achter Duke Nukem, en het aankomende deel waar zo geheimzinnig over gedaan wordt: Duke Nukem For(n)ever. Uiteraard kom je dan ook weer helemaal niets over deze game te weten. Ze gaan vooral in op het baantje van Matt. Het is bijvoorbeeld wel leuk om te weten, dat Matt absoluut geen opleiding heeft tot wat hij nu is. Hij is ooit beginnen met het maken van levels voor Duke Nukem 3D, en dat beviel zowel hem als 3DRealms zo goed dat hij in vaste dienst is gekomen. En toen is hij ook gaan leren voor modellen met behulp van 3D Studio Max. Wat hij nu dus ook doet.[trenches] Other than more polygons on models what else do you think is needed to give games a more realistic look model wise?

[matt] Well apart from more polygons, it would be nice someday to introduce per polygon collision and an easy to set up IK system to work with it. That sure would be nice....

[trenches] Do you think game developers will start moving over to Maya rather than using 3D Studio Max for the mesh's since it's supposed to be easier for high polygon models? [matt] That I couldn't say. I've seen the demos for Maya but haven't actually had the opportunity to play with it myself. It does look hella easier and more intuitive, but I can't really say for certain. You have to also take into consideration the price of the package. Some development houses may not be able to afford what Maya has to offer.We wachten nog steeds met spanning af op Duke Nukem Forever...misschien kan jij wel inside informatie lospeuteren als moddeler bij 3DRealms? Lees dan in ieder geval het interview voor interessante tips!