Scott Miller is een naam die de meeste gamers bekend in de oren zal klinken. Scott is verantwoordelijk voor het succes van 3DRealms, heeft geholpen bij het opzetten van id software, is de bedenker van het software trilogie model, heeft Duke Nukem verzonnen en nog veel meer. Ingaming interviewde deze legende in de gameindustrie over 3DRealms, zijn werk, zijn visie op de huidige games en nog allerlei andere zaken. InGaming: The trend for gaming at the moment seems to be moving towards more and more realistic and authentic titles, as we're seeing with Novalogic's Black Hawk Down. Do you think there is a point where things might get too realistic and further fuel the fire that is currently the censorship debate surrounding computer games (as a result of the release of games like Grand Theft Auto 3)?

Scott Miller: Realism is merely an option available to developers. It's not the end-all, because many games do not need realism. Realism is merely a stylistic, artistic choice. But thanks to advancing technology, at least it IS a choice. With Max Payne, we went with a very realistic environment and so on, because we (Remedy and 3DR) felt it fit the goals of the game. For a game like Zelda, though, a cell shading style looks like an excellent choice (except, I do not like Link's eyes).

I can see more realistic games being the cause of certain legal tornados, but we must accept this in a quickly advancing industry. Zo laat Scott weten dat 3DRealms alleen bezig is met Duke Nukem Forever en verder niets anders. De Duke zal pas verschijnen als hij voldoet aan de kwaliteitseisen van 3DRealms. En dit zijn hoge eisen, want Scott wil niet de naam van Duke Nukem te grabbel gooien door een slechte game te releasen.