Nieuws
Ion Fury

3D Realms-shooter Ion Maiden heet nu Ion Fury

Klassieke shooteractie verschijnt op 15 augustus op pc

Geschreven door Michel Musters op
De nieuwe shooter van 3D Realms en Voidpoint heet niet meer Ion Maiden, maar Ion Fury.

De ontwikkelaar werd voor de rechter gesleept door de band Iron Maiden, die vond dat de titel van de game teveel op hun bandnaam leek. 3D Realms heeft de naam van het spel inmiddels veranderd.

Naast een nieuwe trailer laat 3D Realms nu ook weten dat de shooter op 15 augustus op pc uitkomt. Het spel was al geruime tijd in Early Access beschikbaar. Gamers besturen Shelly 'Bombshell' Harrison, een expert in het verwijderen van bommen die probeert een slechte dokter en zijn cult op te ruimen.

De game is hevig geïnspireerd door shooters uit de jaren 90, niet in de laatste plaats door het gebruik van de Build Engine, waar ook games als Shadow Warrior en Duke Nukem 3D op draaiden.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week: Monster Hunter World 'Geen plannen voor Final Fantasy 7 Remake op andere systemen'
14

Reacties op: 3D Realms-shooter Ion Maiden heet nu Ion Fury

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Wiepie

    • 12 juli 2019 09:42
    Yes! Nog meer om naar uit te kijken!
    '90s shooters blijven (voor mij) toch het leukst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 12 juli 2019 10:44
    Ik las drie keer IRON voordat ik doorhad dat het ION stond. Ik begrijp de klacht van de band wel :p.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 12 juli 2019 10:57
    Ik vind het eigenlijk een beetje gezeur, alsof er niet meer product namen zijn die erg op elkaar lijken. Iron Maiden zou hier echt geen plaat minder door verkopen hoor.

    Maar goed.. Iron Fury klinkt ook lekker, ziet het er verder fantastisch uit en speelt, het gedeelte wat al te spelen was, heerlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 12 juli 2019 11:16
    @Wiepie
    Misschien geen plaat minder (maar misschien ook wel trouwens) maar het wat dommere volk zou makkelijk kunnen denken dat Iron Maiden er iets mee te maken heeft en dat willen ze (terecht) niet.

    Gewoon een kwestie van je merk beschermen, en terecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 12 juli 2019 13:40
    @Sander999 Niks terechts aan hoor. Het zit niet eens in dezelfde branch. Als jij een timmerbedrijf wilt beginnen die coca cola heet dan mag dat gewoon (al zal coca cola je wellicht wel aanklagen of geld bieden om je naam te veranderen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 12 juli 2019 15:12
    @Sisko
    Ja, dat mag dus inderdaad NIET. Waar heb je het over? Coca Cola zou je aanklagen en ze zouden winnen. Wat een ontzettend slecht voorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WijvanWCeend

    • 12 juli 2019 17:20
    @Sisko Iron Maiden zit wel degelijk in dezelfde branch. De game Iron Maiden: Legacy of the Beast komt uit 2017

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 12 juli 2019 13:21
    @DevTrunks

    haha.. same

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 12 juli 2019 11:00
    Als grote fan van duke nukem 3d is dit echt een aangename verrassing (had nog niet eerder van de game gehoord). Ik wil dit eigenlijk nog liever spelen dan de andere releases van dit jaar :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 12 juli 2019 11:08
    @obi-twan kenobi Ken je Amid Evil? Ook net uit. Doet erg denken aan Doom en Heretic. Aanrader!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 12 juli 2019 12:09
    @Wiepie
    Ben begonnen aan Amid Evil, idd een aanrader als je van dat soort games houdt.
    Ik zou graag een remake van de eerste Hexen willen zien, maar dat zal wel nooit gebeuren xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 12 juli 2019 13:18
    @Wiepie nee, kende ik nog niet. Bedankt voor de tip!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Charlie Mopps

    • 12 juli 2019 20:11
    @obi-twan kenobi Wrath: aeon of ruin is een aankomende game met de graphics van quake 1. Ook interessant als je van oldschool shooters houdt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Turambar

    • 12 juli 2019 14:29
    Dit soort antieke graphics… en dan geen DUKE??