Scott Miller heeft een interessant artikel op z'n weblog gezet waarin hij ingaat op hoe je een goede franchise uit de grond hoort te stampen. Hierbij neemt hij Max Payne als voorbeeld en geeft hij aan op welke aspecten je moet letten om ervoor te zorgen dat je spel door pers en gamers de nodige hype zal krijgen en waarom het belangrijk kan zijn het hoofdkarakter middels de titel van het spel in de focus te zetten. Alles goed en wel, maar het meest interessante van zijn weblog is wellicht de afsluiting. Hierin maakt hij namelijk bekend dat 3D Realms wederom een ontwikkelaar assisteert in het neerzetten van een nieuwe franchise, net als destijds met Remedy. Deze titel zal in 2004 aangekondigd worden:3D Realms is currently working with another developer, with a very similar relationship that we had with Remedy, to create another hit series (or so we hope!). In 2004 this game will be announced and it will make a good case study in the making of a franchise, allowing me to discuss our key decisions prior to the game's release, and eventually seeing if we made the right calls.Het betreft hier dus niet Duke Nukem Forever, een spel waar we waarschijnlijk in 2004 ook weer wat meer over zullen horen. Het spel is dan ongeveer zeven jaar in ontwikkeling en onlangs is al bekend gemaakt dat men de engine zo goed als klaar heeft en enkel nog aan de content hoeft te werken. Dat werd trouwens in 1999 ook al een keer bekend gemaakt. Lees de hele weblog hier.