Nieuws
Wrath: Aeon of Ruin

Quake-engine shooter Wrath: Aeon of Ruin komt deze zomer

Naar pc en consoles

Geschreven door Michel Musters op
3D Realms heeft de retroshooter Wrath: Aeon of Ruin aangekondigd voor PlayStation 4, Xbox One, Switch en pc.

De old-school shooter gebruikt de originele Quake-engine om zo authentiek mogelijk over te komen. Het spel is ontwikkeld door KillPixel, dat bestaat uit voormalige Quake-modders en -mappers. De "donkere fantasy-horror fps is een eerbetoon aan het klassieke tijdperk van shooters".

Spelers kruipen in de huid van de Outlander, die jaagt op de Guardians of the Old World. Spelers kunnen kiezen uit negen "enorm krachtige" wapens, waaronder een shotgun met twee lopen en organische wapens zoals de Fangspitter. De game heeft daarnaast een hub-wereld waarin spelers hun eigen pad kunnen kiezen.

Het spel moet ergens deze zomer op pc uitkomen en begin volgend jaar op consoles. Bekijk hieronder de eerste trailer.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Sinking City uitgesteld naar 27 juni Warhammer: Chaosbane is vooral een déjà vu
14

Reacties op: Quake-engine shooter Wrath: Aeon of Ruin komt deze zomer

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DevTrunks

    • 8 maart 2019 15:18
    Waarom kan zo'n game mij wel hypen, maar alle AAA-titels vandaag de dag weten alleen maar een soort 'meh' gevoel op te roepen. Interessante shower thought.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 8 maart 2019 19:00
    @DevTrunks Denk dat je, net als ik, onbewust toch weet dat in projecten als dit toch wel ruimschoots meer liefde wordt gestoken dan in in de AAA Games van tegenwoordig waar geld de belangrijkste factor is🤔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 11 maart 2019 14:52
    @DevTrunks
    Al zo oud dat je nu al begint met "Vroegah was alles beter…"

    @Floppy
    Het is natuurlijk een mening, maar die laatste bewering is natuurlijk onzin.
    een paar rotte appels betekend nog niet dat de hele lading rot is. Houdt die bewering ook nog stand als we naar games als bijvoorbeeld Zelda BotW en Witcher 3 gaan kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 11 maart 2019 17:35
    @Akira
    Wat een kinderachtige opmerking Akira. Ben je nog zo'n puber?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 8 maart 2019 19:20
    Painkiller achtige game…. heerlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 8 maart 2019 20:18
    Om eerlijk te zijn, verspilling van tijd, retro is leuk voor originele spellen van die tijd, maar een nieuwe game wil ik wel liever in een modern jasje.. Niet alle retro is leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 9 maart 2019 10:18
    @SuperDre Niet alle retro is leuk? 🤔 Alle moderne games wel dan? 🤔 Kan er denk wel een X aantal opnoemen die 't tegendeel bewijzen XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 11 maart 2019 14:54
    @Floppyhoofd_
    Zegt Dre ergens dat alle moderne games leuk zijn dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 11 maart 2019 14:53
    @SuperDre
    Dit dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 9 maart 2019 10:30
    Leuk voor mensen die zwelgen in nostalgie, ik ben er daar niet één van. Quake was toentertijd geweldig maar games moeten vooruit bewegen qua mogelijkheden imo, niet stil blijven staan bij 'what once was'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 11 maart 2019 14:56
    Ik ga hier mijn tijd niet aan besteden. Er zijn de laatste tijd zoveel geweldige games uit gekomen dat ik nog wel even zoet ben met die games. Net eindelijk begonnen aan Nier. Geweldig! die laat ik echt niet voor zoiets liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 11 maart 2019 17:35
    @Akira Lekker belangrijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 12 maart 2019 08:39
    @Buzzard
    Begon jij hierboven niet over een kinderachtige reactie? Bijzondere keus om daarna deze reactie te plaatsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 13 maart 2019 08:37
    @Buzzard Wie was die puber hier nou precies?