Nieuws
Halo Infinite

343 Industries neemt meer tijd voor Halo Infinite

Betere werkomgeving voor ontwikkelaars heeft prioriteit

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
343 Industries gaat meer tijd nemen voor Halo Infinite. De ontwikkelaar gebruikt de extra tijd om een werkomgeving te creëren die de werkdruk van het ontwikkelteam moet verlichten.

Toen 343 Industries de Halo-franchise overnam van Bungie in 2010, kreeg de ontwikkelaar de zware taak om een grote en populaire franchise voort te zetten met een beginnend bedrijf. Dit zegt Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, in een interview met USGamer.

Ross vertelt dat 343 Industries 55 mensen in dienst nam van verschillende bedrijven uit zowel de game- als de filmindustrie voor de ontwikkeling van Halo 4. Al deze werknemers hadden nog nooit met elkaar samengewerkt en waren niet bekend met de Halo-engine, wat een aantal grote uitdagingen met zich meebracht. "Iedereen had het gevoel dat we de franchise niet mochten teleurstellen", aldus Ross.

Omdat het nieuwe ontwikkelingsteam nog nooit eerder aan een Halo-game had gewerkt, stond iedereen onder grote druk bij het maken van Halo 4. Volgens Ross maken de Halo-games gebruik van een hele technische engine, wat het moeilijk maakt voor ontwerpers om nieuwe content en art toe te voegen aan het spel.

Voor Halo 5: Guardians beloofde 343 Industries verbeteringen aan de engine en betere hulpmiddelen, zodat het makkelijker was voor ontwikkelaars om aan de game te werken. Echter bleek Halo 5 een groter spel te zijn dan vooraf werd gedacht, waardoor er geen tijd was om deze verbeteringen door te voeren en het team alsnog onder grote werkdruk kwam te staan.

Halo 5

Normaal gesproken zit er twee tot drie jaar tussen de Halo-games, maar 343 Industries heeft er nu voor gekozen om meer tijd te nemen voor het volgende spel in de franchise. Ross zegt dat de ontwikkelaar de extra tijd gebruikt om een werkomgeving te creëren die het mogelijk maakt om makkelijker, sneller en beter aan het spel te kunnen werken. "Met elk spel zullen er altijd momenten zijn waar langere uren gemaakt moeten worden, maar we doen ons best om deze druk te verlichten."

Halo Infinite werd vorig jaar aangekondigd tijdens de E3 2018, maar het spel heeft nog geen lanceringsdatum. De laatste Halo-game dateert van februari 2017, toen het strategiespel Halo Wars 2 werd uitgebracht voor de pc en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gratis games die je nu kunt downloaden Untitled Goose Game uitgesteld naar later dit jaar
23

Reacties op: 343 Industries neemt meer tijd voor Halo Infinite

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 11:36
    Ik denk dat ik wel met een gerust hart kunnen zeggen dat Halo echt al heel lang niet meer is wat het ooit was. 4 & 5 zijn in mijn ogen echt totaal middelmatige games, en de MCC een technisch falen op het allerhoogste niveau…

    Ik vind Halo Reach echter nog steeds 1 van de beste gemaakte delen in de hele serie!! Maar vandaag de dag is het een een totaal uitgezogen en uitgemolken franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 21 februari 2019 11:44
    @casualkiller Beetje arrogant om voor andere mensen te praten. Voor mij spreek je dan ook absoluut niet. Ik kijk erg uit naar de nieuwe Halo. En ik had zelf al verwacht dat Infinite niet heel snel uit zo komen. Dit is denk ik een launch titel voor de next gen Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 13:00
    @DarkRuleR Prima, ik heb er "ik" van gemaakt. ipv we.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 februari 2019 12:30
    @casualkiller Dat is jouw mening, ik heb een hele andere mening. Ik heb me prima vermaakt met 4 en 5. En de MCC een technisch falen? Die heb je dan niet gespeeld, wat dat is pertinent onwaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 13:02
    @fonsrutte wil je ontkennen dat het sinds de launch van MCC tot enigzins speelbaar maken niet ongeveer 4 jaar geduurd heeft ? Google maar eens MCC is broken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 februari 2019 13:21
    @casualkiller Niet waar zoek maar eens op MCC Best game ever.
    See what i did there?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 13:30
    @fonsrutte Ja hoor dat zie ik, oogklepjes op en gaaaan.

    Zal ik je de officiele berichten van 343 studios eens voorlezen waarin ze zichzelf zwaar verontschuldigen voor de staat van MCC door de jaren heen? Vind je vast ook FakeNews ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 februari 2019 16:47
    @casualkiller Als je er beter door slaapt als je die berichten plaatst moet je dat vooral doen.
    Ik lees eigenlijk altijd alleen maar negatieve berichten van jou, je komt een beetje over als een zuurpruim en geniet van negativiteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 21 februari 2019 17:41
    @fonsrutte dat noemen ze een trol of een bedweter. Snap niet dat mensen op hem reageren ja mcc had fouten in multi maar singel player was heerlijk en niks mis mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 19:41
    @hulstpower yep je bent een trol of betweter als je mcc afrekent op zijn compleet kapotte multiplayer, wat letterlijk jaren heeft geduurd voordat het allemaal gefixed was , wat fonsie vervolgens ontkent, bevestigt wordt door meerdere reageerders, inclusief jezelf, en het dan maar op iets anders gooit. want toegeven dat de mcc inderdaad broken as fuck was zou gelijk staan aan, wel, mij gelijk moeten geven :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 21 februari 2019 12:39
    @casualkiller Geen idee wie 'we' is, je bedoelt 'ik' denk ik. Er zijn er velen die Halo 5 fantastisch vinden en heel hard uitkijken naar deel 6.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bugaboo

    • 21 februari 2019 13:29
    @casualkiller Mee eens dat Halo 4 en 5 niet het niveau haalde van 1 t/m 3. Ik vond Reach een stuk minder, vooral omdat die DMR online echt een drama was. Halo MCC was heel lang van alles mis mee, maar het pleit wel voor 343 studios dat ze het blijven ondersteunen en het werkt inmiddels best wel goed online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 14:02
    @bugaboo Sinds dit jaar ja, 4 jaar na dato. Maar volgens sommigen mensen was er niets mis mee! ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bugaboo

    • 21 februari 2019 14:15
    @casualkiller Werd inderdaad wel een keer tijd dat het normaal ging werken ja :D Man man man wat een ellende was dat in het begin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 21 februari 2019 13:14
    Ik dacht altijd dat als iemand "we" gebruikt, dit sowieso refereert aan like-minded individuals.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xymie

    • 21 februari 2019 13:19
    MCC was vet, als je het niet wilde multiplayen. Heb toen alle Halo's nog een keer doorgelopen. Alleen Reach niet jammer genoeg.
    Snapte Halo 4 toen ook beter. Waardoor ik dit achteraf toch best een goede campaign vond.

    Daar ik zelf niet zo van Multiplay ben, heb ik Halo 5 nooit leuk gevonden, die campaign was echt middelmatig.
    Maar alles wat ik over Halo 5 heb gelezen is dat de multiplay ouderwets goed is en er nu nog steeds nieuwe content toegevoegd wordt.

    Ik hoop dat ze met 6 weer op het niveau van Halo 3 zitten en dan met Halo 7 misschien zelfs niveau van Halo 2 kunnen halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 13:31
    @Xymie Volgens FonsRutte was er niets aan de hand met MCC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 21 februari 2019 13:59
    @casualkiller Kinderachtige opmerking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 februari 2019 14:12
    @Quintex Yep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 februari 2019 15:20
    @Quintex Dat is zijn niveau, niet meer niet minder