Toen 343 Industries de Halo-franchise overnam van Bungie in 2010, kreeg de ontwikkelaar de zware taak om een grote en populaire franchise voort te zetten met een beginnend bedrijf. Dit zegt Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, in een interview met USGamer.
Ross vertelt dat 343 Industries 55 mensen in dienst nam van verschillende bedrijven uit zowel de game- als de filmindustrie voor de ontwikkeling van Halo 4. Al deze werknemers hadden nog nooit met elkaar samengewerkt en waren niet bekend met de Halo-engine, wat een aantal grote uitdagingen met zich meebracht. "Iedereen had het gevoel dat we de franchise niet mochten teleurstellen", aldus Ross.
Omdat het nieuwe ontwikkelingsteam nog nooit eerder aan een Halo-game had gewerkt, stond iedereen onder grote druk bij het maken van Halo 4. Volgens Ross maken de Halo-games gebruik van een hele technische engine, wat het moeilijk maakt voor ontwerpers om nieuwe content en art toe te voegen aan het spel.
Voor Halo 5: Guardians beloofde 343 Industries verbeteringen aan de engine en betere hulpmiddelen, zodat het makkelijker was voor ontwikkelaars om aan de game te werken. Echter bleek Halo 5 een groter spel te zijn dan vooraf werd gedacht, waardoor er geen tijd was om deze verbeteringen door te voeren en het team alsnog onder grote werkdruk kwam te staan.
Normaal gesproken zit er twee tot drie jaar tussen de Halo-games, maar 343 Industries heeft er nu voor gekozen om meer tijd te nemen voor het volgende spel in de franchise. Ross zegt dat de ontwikkelaar de extra tijd gebruikt om een werkomgeving te creëren die het mogelijk maakt om makkelijker, sneller en beter aan het spel te kunnen werken. "Met elk spel zullen er altijd momenten zijn waar langere uren gemaakt moeten worden, maar we doen ons best om deze druk te verlichten."
Halo Infinite werd vorig jaar aangekondigd tijdens de E3 2018, maar het spel heeft nog geen lanceringsdatum. De laatste Halo-game dateert van februari 2017, toen het strategiespel Halo Wars 2 werd uitgebracht voor de pc en Xbox One.
Reacties op: 343 Industries neemt meer tijd voor Halo Infinite
casualkiller
Ik vind Halo Reach echter nog steeds 1 van de beste gemaakte delen in de hele serie!! Maar vandaag de dag is het een een totaal uitgezogen en uitgemolken franchise.
DarkRuleR
casualkiller
fonsrutte
casualkiller
fonsrutte
See what i did there?
casualkiller
Zal ik je de officiele berichten van 343 studios eens voorlezen waarin ze zichzelf zwaar verontschuldigen voor de staat van MCC door de jaren heen? Vind je vast ook FakeNews
fonsrutte
Ik lees eigenlijk altijd alleen maar negatieve berichten van jou, je komt een beetje over als een zuurpruim en geniet van negativiteit.
hulstpower
casualkiller
-it-
bugaboo
casualkiller
bugaboo
Fordon_Greeman
Xymie
Snapte Halo 4 toen ook beter. Waardoor ik dit achteraf toch best een goede campaign vond.
Daar ik zelf niet zo van Multiplay ben, heb ik Halo 5 nooit leuk gevonden, die campaign was echt middelmatig.
Maar alles wat ik over Halo 5 heb gelezen is dat de multiplay ouderwets goed is en er nu nog steeds nieuwe content toegevoegd wordt.
Ik hoop dat ze met 6 weer op het niveau van Halo 3 zitten en dan met Halo 7 misschien zelfs niveau van Halo 2 kunnen halen.
casualkiller
Quintex
casualkiller
fonsrutte