Nieuws
Master Chief Collection

343 Industries denkt erover microtransacties toe te voegen aan Halo: The Master Chief Collection

Zouden huidige Season Points vervangen

Geschreven door Marvin Toepoel op
Ontwikkelaar 343 Industries denkt erover na om microtransacties toe te voegen aan Halo: The Master Chief Collection.

Dat blijkt uit de nieuwste Halo Community Update. 343 Industries zegt dat het in de toekomst mogelijk een te kopen valuta aan de game gaat toevoegen, Spartan Points genaamd. De ontwikkelaar is van plan om minder seizoensupdates te maken voor het spel, en wil de huidige Season Points – de valuta die spelers nu al ingame kunnen verdienen om cosmetische spullen mee te kopen – omvormen tot Spartan Points.

Zodra dat gebeurt zou het kunnen dat spelers de Spartan Points ook kunnen kopen met echt geld, zo zegt 343 Industries. De ontwikkelaar benadrukt dat dit bovenop het huidige systeem komt, en dat het dus niet zou betekenen dat spelers de valuta niet meer kunnen verdienen door The Master Chief Collection te spelen. 343 is “blij met het huidige systeem” en wil spelers alleen een manier geven om de Spartan Points sneller te verdienen, zo luidt het.

Ook benadrukt 343 Industries dat het al dan niet kopen van de Spartan Points geen daadwerkelijke invloed heeft op de gameplay, en dat ze alleen cosmetisch ingezet kunnen worden. De ontwikkelaar zegt in de toekomst nog meer duidelijkheid te willen geven over deze nieuwe Spartan Points. 

Bron: 343 Industries

Dit artikel delen:

Lees meer

FromSoftware: ‘Nieuwe game is bijna af’, ontwikkeling Elden Ring gaat door Minecraft-spelers kunnen na update geband worden uit alle online servers
19

Reacties op: 343 Industries denkt erover microtransacties toe te voegen aan Halo: The Master Chief Collection

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2022 16:16
    Als het cosmetische is dan prima, maar 343 mort eens zorgen dat infinte een goeie roadmap krijgt en dat de fans weten wst er gaat komen zowel mp als sp. Anders moet micro lekker halo rebooten en route f machine gun games of id software of misschien 1 van cod studios straks. Ze hebben genoeg studios straks die deze serie wel eer aan kan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Untitled Player

    • 24 juni 2022 16:26
    @hulstpower Ze moeten 343 er gewoon aftrappen het duurt al veel te lang deze onzin!

    Infinite zou een live service game worden a la Destiny en ze hebben zoveel open eindes op het verhaal open gelaten dat het eens tijd word voor een aankondeging van een SP expansion maar ze hebben nog niet eens de MP of Co Op op orde het lijkt wederom weer een grote flop te worden! het duurt veel te lang de SP content en niemand zit daar eind 2023 nog op te wachten. MS is gewoon fucking slecht bezig! Geen games alleen maar mooie beloftes en niks first party om te spelen het is dieptriest.

    The next 10 years of Halo zei Truus! met wat?! iedere 3 jaar een kleine SP content update, Rot op en zet er een andere studio op stelletje blaaskaken.

    En dan ook nog Atomic heart op de lijst van games to come on gamepass voor 22 zetten terwijl het gewoon vrijwel zeker is dat die game nooit of zwaar vertraagd uitkomt ik word echt moe van Microsoft veel praten maar geen daden.

    Ms is onderhand weer terug naar zn oude ik aan het gaan , Het stoerste jongetje van de klas op internet, die elke dag in de klas gedrilled word en een paar tikken krijgt en word gepest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 juni 2022 16:33
    @PreUp555 Snap ook niet dat het zo moeilijk is. Bungie poepte er iedere 3 jaar een Halo game uit, en die beleven die 3 jaar ook gewoon leuk om te spelen. Maar nu met 343 gaat t meer om de hoeveelheid exta zooi waar aan te verdienen valt dan om of de game uberhaubt ook leuk is om te spelen.
    Helaas is dit hoe de game industrie tegenwoordig werkt. Het draait niet om de fun van de gamer, maar om de winsten voor de uitgever.
    En voor iemand gaat zeggen "ja het zijn nou eenmaal bedrijven" ja dat snap ik. Maar dat wil nog niet zeggen dat we t leuk moeten vinden.
    Maar ja, aan de andere kant, dan moeten we gewoon stoppen met er geld aan uit te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Untitled Player

    • 24 juni 2022 16:37
    @Messtranor Helemaal eens! En Bungie deed dat inderdaad echt heel goed! en vooral de Multiplayer experience werd zeer goed onderhouden.

    Over Sp content zeuren was niet eens nodig want die kwam gewoon op tijd en genoeg.


    Weetje wat het is Sony die heeft op het moment ook niet veel, En met bijvoorbeeld de next gen updates kan men nog klagen maar dat doet er veel minder toe dan al die grote beloftes die nooit worden waargemaakt, Bij Sony komt het uit wanneer het uitkomt en die houden een State of Play een paar maanden van te voren met een release datum die 99% van de keren word nagekomen en ik heb beide consoles staan en word hier gewoon boos en moe van ik vind het echt ruk deze gen ik had er echt veel van verwacht maar we zijn nu al 2 jaar in en het is gewoon nog steeds veel te weinig.

    Ik heb hier gewoon niet voor in 2 current gen consoles geinvesteerd alleen maar remakes , Indie games en grote beloftes die nooit komen mischien aan het einde van de gen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2022 17:02
    @PreUp555 last guardian, horizon forbiden west van 2021 naar 2022, god of war van 2021 naar 2022 en misschien wel 2023, the last of us part 2 was ook uitgesteld met paar maanden en er zijn nog veel meer voorbeelden. Enige wat sony goed doet waardoor men het vergeet is een datum er aanhangen maar vaak een jaartal alleen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 juni 2022 19:06
    @hulstpower heb je gelijk in. Maar de feiten zijn dat MS toch echt een keer met de grote releases moet komen. Helemeaal gelijk hoor dat t bij Sony ook vaak uitgesteld is, maar die hebben er inmiddels wel meerdere.
    En dit heeft echt niet met fanboyism te maken hoor, zoals ik al meerdere keren gezegd heb wil ik juist dat MS het goed doet, want concurrentie is goed voor iedereen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2022 19:13
    @Messtranor klopt helemaal mee eens, en ik dacht dat zr vorig jaar eindelijk goed bezig waren en dat de droogte klaar was kennelijk niet. Maar als we zien wat er nu komt in 12 maanden zitten we goed en dan weten we niet wat er eind 2023 komt. Vraag me wel af of deathloop dit jaar komt op xbox dat zou voor mij de droogte beetje vullen met scorn en maybe atomic heart

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 juni 2022 09:30
    @hulstpower vestig nou je hoop niet op scorn dat wordt weer een gewone Indie game met waar je ziet dat er een laag budget was in de productie kosten ala the gunk en trek to yomi

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Untitled Player

    • 25 juni 2022 17:14
    @Roy36NL Ik vind scorn er intressant uitzien, ik verheug me er stiekem een klein beetje op maar temper wel mn verwachtingen want ben bang dat je gelijk hebt in wat je zegt.

    Atomic Heart is ook zoiets ziet er echt waanzinnig uit maar het klopt gewoon niet hoe weinig ze ervan hebben laten zien tot nu toe en de grote afwezigheid bij de showcase.

    Ik vind het daarom ook bizar dat hij toch op de lijst voor 2022 staat die die dag werd getoond, Daarom word ik erg moe van MS

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 26 juni 2022 11:44
    @PreUp555 ja het is echt schipperen wat Microsoft betreft voor 2022. Ze hebben het mooi aangekleed om te zeggen dat alles in de komende half jaar uit moet komen, maar mistte daardoor wel de echte toppers waar iedereen eigenlijk op wacht. Als je dan de geruchten leest dat het bij sommigen studio’s de productie stroef verloopt door interne struggles dan doet het vermoeden dat deze kloppen. Waarom zal Microsoft geen gameplay beelden tonen van bijv een Indiana jones of perfect dark of fable daar zit heel de fanbase op te wachten. Ze hebben het marketing technisch goed aan gepast. Maar onder aan de streep heb je als serie x gebruiker in 2022 bijna geen exclusive content. Maar dit word geslikt omdat de mediocre meuk relatief goedkoop wordt aangeboden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 juni 2022 09:27
    @hulstpower god of war komt gewoon in 2022. Gaan geruchten over een State of play 30 juni.

    En ja Sony stelt inderdaad ook games uit. Alleen was het met God of war wel domme pech omdat de stemacteur geopereerd moest worden.

    Maar als je kijkt wat Sony uitgebracht en gaat brengen hebben ze het veel beter voor elkaar dan Microsoft in 2022.

    En dan zijn er nog mensen die klagen dat de grote producties niet gelijk op een Sony Abbo komen. Als je bijv horizon forbidden west vergelijkt met halo infinite dan zie je het verschil in budget waar Sony all the way gaat kan ik me niet omtrekken aan het feit dat er toch met een soort financiele handrem wordt gewerkt bij Microsoft. Dit komt de kwaliteit niet echt ten goede.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2022 10:56
    @Roy36NL ik zei al dat ie 21 niet ging halen voordat dat van de acteur naar buiten kwam, en hey god of war is mijn fav serie samen met uncharted en gears. Maar ik hoop zo dat ie dit jaar komt want horizon is enige game die ik dit jaar vet vind. Elden ring mooi maar ook niet helaas mijn ding en zelda starfield komen allemaal niet helaas, dus hoop zo dat ik kan zeggen roy jij had gelijk hij komt maar ben bang van niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Untitled Player

    • 25 juni 2022 17:10
    @hulstpower Forbidden west heb je inderdaad gelijk in, Ik heb de laatste gen overgeslagen en toen me ook niet veel met gaming bezig gehouden dus TLOU2 en God of War zijn me helemaal voorbij gegaan. maar ik weet dat je gelijk hebt.

    Ik heb beide games pas vorig jaar gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2022 16:58
    @PreUp555 dat is wat ik zeg toch, straks als activision door gaat samen met id of machine gun games hebben ze genoeg studios waar ik meer vertrouwen in heb dan 343. En halo heeft een goeie mp maar ik wil zelf keizen wat ik speel en die keuze is veel te klein en de sp was goed maar ik wil er meer van zien en we horen niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Untitled Player

    • 25 juni 2022 17:12
    @hulstpower Ja dat blijft toch bizar ik vond vroeger op de Xbox OG en de 360 de multiplayer super dik, helemaal kapot gespeeld toenertijd werkte ik bij een gamewinkel in Breda en hielden we zelfs lan partys enzo, en ook met vrienden heel veel Couch play. Maar hoe de MP nu is gaat echt te ver, je kan zelf niet eens kiezen wat je speelt dat maakt het voor mij gewoon niet intressant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2022 21:21
    @PreUp555 nee ik em een gappie van me vinden de mode met de bal leuk dat je die vast moet houden, maar je kan dat niet kiezen soms hebben we mazzel en komt de mode veel voor en soms niet gewoon te slecht. We lachen ons zo rot omdat het dan ons niet om het killen gaat maar hou die bal vast zo lang mogelikk en dek je maatje. De mp is goed hoor maar laat me zelf kiezen of hosten wat ik speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 26 juni 2022 08:41

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 24 juni 2022 17:35
    @hulstpower Helemaal mee eens!! Halo infinite is niet meer te redden had zo goed kunnen zijn maar helaas geen support geen updates en een unfinished product leveren.

    Halo fan van het eerste uur maar ik zie er niks meer in als 343 blijft ontwikkelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • JohnnyLoco

    • 25 juni 2022 00:22
    Ik vind dit altijd zo’n gelul. Als je de speler de mogelijkheid wil geven om sneller punten te verdienen dan bouw je een optie in waar de speler een multiplier in kan stellen. Of je voegt een knop toe die punten geeft. Dit gaat alleen maar om geld verdienen en mensen een poot uitdraaien. Zoiezo moeten die gasten zich dood schamen. Het heeft meer dan een jaar geduurd voor die hele MCC fatsoenlijk te spelen was.