'2K Marin verantwoordelijk voor toekomst BioShock' | Gamer.nl

'2K Marin verantwoordelijk voor toekomst BioShock' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

BioShock Infinite vormt het laatste deel in de franchise en is gemaakt door het inmiddels gesloten Irrtational Games. Gevraagd naar de toekomst van de serie, antwoordt Zelnick: "We hebben nog geen kleur gegeven aan hoe je erover moet denken, behalve dat we weten dat het een geliefde franchise is. (...) 2K Marin is verantwoordelijk voor het hoeden en vooruitbrengen [van de franchise]. (...) Ik denk dat er een hoop pluspunten in die franchise zitten, die nog niet per se gerealiseerd zijn."

Op een soortgelijke vraag over Red Dead Redemption en een mogelijke nieuwe game is Zelnick ook vrij duidelijk. "Het lijkt vrij duidelijk dat Red Dead Redemption een vaste franchise is". Red Dead Redemption verscheen in 2010 voor Xbox 360 en PlayStation 3. Onlangs doken geruchten op over een pc-versie. Ook wordt al enige tijd gespeculeerd over een nieuw deel


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou