Dit betekent automatisch dat 73 procent van de gebruikers afgelopen maand geen spellen voor het apparaat heeft gekocht. Hiervoor is momenteel nog een creditcard nodig, omdat er geen andere betalingsopties worden aangeboden.

Volgens Uhrman is een percentage van 27 procent juist significant voor een free-to-play console, waaraan zij toevoegt dat bij de 13 best verkochte Ouya-games zo'n 8 procent uiteindelijk een betaalde versie van het spel aanschafte. Iedere game op Ouya kan namelijk als een demo gedownload worden zonder hiervoor geld uit te geven.

"Ik denk dat er een hoop social en mobiele app-ontwikkelaars zijn die een moord zouden plegen voor een attachment rate van 8 procent op een platform dat 30 dagen oud is", zo laat Uhrman weten.

Uhrman vervolgt: "Deze getallen zullen verder groeien als meer gamers de console in huis halen en er meer ontwikkelaars bij komen, en ik denk dat tegen het einde van het jaar er ontwikkelaars zullen zijn voor Ouya die ons vertellen dat ze meer dan een miljoen dollar hebben verdiend aan Ouya." Het interview werd gehouden als reactie op de verkoopcijfers van Ouya-games, waaruit bleek dat de bestverkochte game, Towerfall, 2000 keer was verkocht.