Al in 2005 hoorden we voor het eerst van 2 Days to Vegas, een misdaadgame van de Wit-Russische ontwikkelstudio Steel Monkeys. Daarna werd het vooral stil rond de game. Slechts sporadisch verschenen er nieuwe screenshots die eerder uit een 3D-renderprogramma leken te komen dan uit het spel zelf. Het Duitse magazine PC Games wist via e-mail enkele vragen te stellen over hoe het nu met het spel staat, en kreeg zelfs enkele nieuwe screenshots in de schoot geworpen. Volgens Tim Dvoskin van Steel Monkeys schiet de ontwikkeling van 2 Days to Vegas aardig op. "In 2008 hebben we aanzienlijke vooruitgang geboekt met betrekking tot de grafische kwaliteit en de kunstmatige intelligentie".

De trage ontwikkeling heeft er mede mee te maken dat de Engelse studio van Steel Monkeys over de kop ging, waarna in Wit-Rusland een nieuwe studio uit de grond werd gestampt die de ontwikkeling van 2 Days to Vegas overnam. "We moesten een studio oprichten om alle next-gen technologieën te ontwikkelen. Tegelijk met de ontwikkeling van het spel."

Verder benadrukt Dvoskin dat 2 Days to Vegas geenszins een sandbox-game is en ook niet de concurrentie aan wil gaan met Grand Theft Auto IV. Over wat het wel is, is hij echter onduidelijk. Wel kan hij kwijt dat de spelwereld levendig en authentiek zal zijn en dat de titel van het spel, tegelijk je hoofddoel is.