Blizzard heeft vandaag trots aangekondigd dat het aantal betalende spelers van World of Warcraft, haar eerder dit jaar in Europa gelanceerde MMORPG, wereldwijd het aantal van 1.5 miljoen spelers gepasseerd is. Op piekmomenten bevinden zich ongeveer een derde van dit spelersaantal tegelijk online, zo'n 500.000 mensen dus!

World of Warcraft kent in Europa momenteel 500.000 spelers, de Amerikaanse userbase is nog iets groter, 800.000. De rest van de spelers vinden we met name terug in Zuid-Korea, waar 75% van de gamerooms een abonnement op World of Warcraft heeft lopen. Daar kunnen spelers vervolgens tegen betaling een bepaalde tijd in de wereld van Warcraft vertoeven. Hierdoor is het exacte spelersaantal in Korea wel iets moeilijker vast te stellen. Later dit jaar zal World of Warcraft ook in China en Taiwan op de markt gebracht worden, waardoor verwacht wordt dat het aantal spelers nog wel verder zal stijgen.

World of Warcraft is de meest succesvolle westerse RPG en wordt alleen nog overtroffen door Lineage en Lineage 2, wie momenteel beide rond de 2 miljoen spelers hebben (MMOGChart.com).