Nadat we eerder plaatsten dat de game 1080 degrees Snowboarding 2 op de GameCube al op 16 mei zou komen, spreekt Nintendo dit in de persoon van Shigeru Miyamoto tegen. De game komt wel, maar pas in de winter van 2003.

De rede dat Nintendo de game heeft overgenomen van de oorspronkelijke ontwikkelaar, Left Field, is omdat Nintendo het niet eens was met de arcade-richting die de Amerikaanse ontwikkelaar in wilde slaan. Nintendo maakt de sequel van de populaire Nintendo64 game 1080 degrees Snowboarding in-house, en de game zal zijn realistische karakter blijven behouden.When asked about the game's style, Miyamoto said that the sequel will be true to the predecessor in look and feel, which will come as good news to fans of more realistic snowboarding games. It is likely that Nintendo didn't agree with Left Field's more arcade-like take on the genre, possibly because of the abundance of extreme snowboarding titles like SSX Trick and Dark Summit. As reported earlier this week, Left Field and Nintendo have parted ways since and the once Nintendo-exclusive developer is now working on titles for multiple platforms.

1080 op de Nintendo64

Ander goed nieuws is dat programmeur Giles Goddard, de drijvende kracht achter het eerste deel, weer terug is als ontwikkelaar van 1080 2.

1080 op de Nintendo64 werd gemaakt in 9 maanden. Gezien deze game al sinds de eerste aankondiging van de GameCube in ontwikkeling is, betekend dat dat deze game dik 3 jaar in ontwikkeling is geweest als hij gereleased wordt. Dat beloofd wat.