The Settlers DS review door Tesseract | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Heel erg lang geleden toen rekenkracht nog niet zo voorhanden was zoals het nu is was daar Settlers. Een spel wat ik toen volledig grijs heb gespeeld.

Vol verwachting heb ik het kaartje in het gapende gat van mijn ds gedrukt in de hoop weer betoverd te worden door de vlaggetjes en muziekjes waar eerder in mijn leven zo veel aan blootgesteld ben.

Het spel ziet er nog steeds helemaal het zelfde uit als in het begin en dit viel mij wat tegen. Het komt op mij allemaal een beetje slordig over en de mneu's vallen mij al wat tegen vanaf het begin. Nu heb ik dit vaker mee gemaakt met spellen die eenmaal in het spel heel erg leuk zijn.

Na wat instellen en dergelijke gelijk door naar een vrij spel. bij het starten van het spel valt mij al gelijk op dat wat vopor die tijd heel erg leuk was nu toch iets minder bijzonder is. De mannetjes die eens zo geweldig geanimeerd leken en bijna inteligent zijn nu alleen maar hele simpelle vlekjes op je scherm. Ook de diepte die vroeger in het spel zat hebben ze bewaard in deze "port". Nou ja diepte...

Door de hexagonen iets anders te laten laten verlopen wordt de illuse van diepte wordt gewekt. Iets waar ze +/- 14 jaar geleden wel mee weg kwamen maar nu echt niet meer kan.

Het spel zit natuurlijk nog wel steengoed in elkaar echter is het nog steeds niet mogelijk om de snelheid van het spel verloop aan te pa en. Hierdoor wordt het op een bepaald moment wel een heel erg sloom en vermoeiend spel.

Het wordt allemaal niet beter als je ook hier door heen gaat want ook de indirecte besturing van bijvoorbeeld een aanval gaat heel erg snel vervelen. Zo moet je orders geven om gebouwen aan te vallen in plaats van rechtstreeks.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou