The Maw review door bartpetat | Gamer.nl

Soms komen er een paar leuke Xbox live arcade games uit. Deze games zijn heel origineel en zien er goed uit. Zo heb je A kingdom for keflings, Small arms, A ault heroes en zijn opvolger. Sinds een paar maanden staat er weer een pareltje op Xbox live, genaamd The Maw.

In dit spel speel je een blauw wezentje genaamd “Frank”. Hij is samen met andere aliens opgesloten door bountyhunters. Door een crash van het ruimteschip waar je in opgesloten zit kan je ontsnappen. Dan begint de game waar je samen met “The Maw” tu en het brandende ruimtepuin staat. The Maw is een paarse bol die alles opeet wat hij tegenkomt. Bij sommige dingen verandert hij in een speciale versie van zichzelf. Dit kan bijvoorbeeld een vuurspugende Maw zijn of een Zwevende Maw.

Het doel van dit spel is eigenlijk om alle eetbare dieren in het level op te eten. Er zijn vele soorten beestjes zoals de Yums. Dit zijn kleine, schattige, roze, pluizige bolletjes. Van deze beestjes zijn er heel veel in een level. Verder zijn er bijvoorbeeld de Gloobers. Dit zijn een soort naaktslakken die in rotsen leven. Ook zit er in elk level nog een bijzonder wezen genaamd de Snuffel. Om deze te vinden moet je goed zoeken.

Dit spel ziet er voor een arcade spel van ongeveer 150mb heel goed uit. De textures zijn zeer gedetailleerd en de personages zien er zeer gelikt uit. In de omgeving zijn veel kleuren gebruikt zodat de omgeving goed tot zijn recht komt.

De muziek is goed uitgewerkt en past bij het spel. Winifred Philips heeft de muziek gecomponeerd. Zij heeft onder andere ook God of War en simanimals gecomponeerd. De geluidseffecten van Frank, The Maw en andere gamepersonages zijn humoristisch en leuk om te horen. Frank heeft een lief stemmetje die bij zijn personage hoort.

Dit spel is een van de weinige bijzondere spellen die je niet vaak ziet. Het ziet er goed uit en de personages zijn leuk om mee te spelen. De leaderboards zijn duidelijk en uitgebreid en het spel zelf is origineel. Jammer genoeg is het spel niet leuk om nog een keer te spelen waardoor je met dit spel in 4 uur klaar bent. De downloadable content geeft er nog eens 1 tot 2 uur erbij.