ShellShock 2: Blood Trails REVIEW - Bernd D. | Gamer.nl

Vieze Soldaten.

ShellShock 2 is volgens de makers bij Eidos een 'Horror FPS'. En laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.. er is niks horrors aan. Het schijnen met een zaklamp en wat bloed vind ik niet zo horror. Het verhaal is wel eng slecht. Het speelt zich af rond een groep special-ops soldaten die op onderzoek uit worden gestuurd nadat een vrachtvliegtuig neergestort is. De lading van het vliegtuig was top secret en stond beter bekend als Whiteknight. Eén voor één verdwijnen de soldaten, totdat één van de special-ops een maand later de jungle uit komt wandelen. Dan zal je oa geïnfecteerde tegen komen en meer crap. Het verhaal speelt zich af tijdens de Vietnam oorlog. Maar kwa sfeer zit het niet eens goed in het spel.

Playstation 2 Graphics.

In het eerste level moet je gaan ontsnappen uit een gebouw met soldaten terwijl je ook word opgejaagd door soldaten. Dat klinkt erg vaag. En dat is het ook. In het gehele spel is nergens duidelijk wat er nou eigenlijk aan de hand is. Ook de graphics werken daar niet aan mee , aangezien het spel vreselijk lelijk is en je nergens details op zult vinden. Alles is kaal en saai aangekleed. Ook de omgevingen buiten. Laat je niet misleiden door de screens , die zien er namelijk veel mooier uit. De textures zijn afschuwelijk en de afwerkingen van bijvoorbeeld gebouwen zijn ook lelijk. En laat me niet beginnen over de explosies. Als ik dit op de Playstation 2 zou spelen zou het wel aardig eruit zien. Ook de geluiden laat te wensen over.

Gameplay boven graphics?

Zoals Wii-deskundigen zeggen: Gameplay gaat boven graphics. Nou laat ik dan de gameplay van ShellShock 2 maar is onder handen nemen. Het speelt als elke andere FPS. Helaas werkt het richten voor geen meter omdat de AI zo slecht is dat ze overal heen rennen, en je bijna geen kans heb om ze te raken. Ook is de aanduiding van wanneer word je beschoten nogal vreemd. Wanneer je je omdraait zie je dat de aanduiding van waar je werd beschoten mee draait. Dan komt daar nog is bij dat de omgeving zo saai is dat je de tegenstanders er soms niet eens inziet. Ze vallen weg in de saaie omgevingen. Wat ook niet leuk was , waren de quick-time events. Die waren zo onintere ant dat zelfs button bashen niet leuk is in de game.

Geen Bugs?

Aangezien het spel zich deels in de Jungle afspeelt zijn er veel bugs. En nog is hele vervelende ook. Als je een mannetje neerschiet zal het lichaam soms een beetje zweven of ergens in blijven hangen. Soms doen explosies niks tegen tegenstanders. En er zijn heel veel irritante pop-ups. Maar wat ik toch het aller aller aller vervelendste vond was dat ik steeds maar tegenstanders zag spawnen. Jezus. Ik sta in een steegje dekking te zoeken. Spawnen er voor me neus meer tegenstanders.. Kom op Eidos.. Dit is de 21ste eeuw... en dan vind Eidos het gek dat ze failliet gaan. Verder zien 'de monsters' en andere tegenstanders er ook niet mooi gedetailleerd uit en moest ik spontaan huilen van de duur van het spel. Want dat was ook maar 5 uur.... Het enige wat een beetje leuks was , waren de ontploffende hoofden als je een headshot gaf. Maar omdat het schieten niet lekker speelden was zelfs dat ook even om te huilen.

Terug!

Hoewel ik met een goed gevoel de game ging spelen en vol vertrouwen , kwam ik er zuur uit. Al was dit je allereerste Xbox game. Al was het je allereerste game ooit. Het is gewoon vreselijk slecht. Bugs , Graphics , en zelfs de gameplay. Allemaal tergend. Maarja ... Wat verwachtte ik ook van een game met een slecht deel één waarvan nog maar een tiental screens uit was en enkel één trailer. Ach ja... Eidos wil niet failliet gaan , maar waarom brengen ze dan zulke poep games. Anyway , iemand een adres van een Vietnam veteraan? Dan stuur ik de game op , kan die ook is lachen om de oorlog....

Door Bernd D.