Resistance 2 review door dopsho | Gamer.nl

In Resistance : FoM werden Europa en Rusland door de kwaadaardige Chimera geteisterd. Nadat beide continenten zijn overgenomen, is Amerika aan de beurt. Ze hebben al veel soldaten verloren toen ze hulp boden aan Europa en hun eigen soldaten ernaartoe hadden gestuurd. Allen zijn gesneuveld behalve één : Nathan Hale.Beloftes

Insomniac had eigenlijk alles beloofd wat een perfecte game zou moeten bevatten. Een Campaign-mode die rond de 20 uur zou duren, een Co-op-mode die behalve 2-man offline, ook nog eens een 8-man online mode zou bevatten, als kers op de taart kreeg je ook nog 's een andere verhaal voorgeschoteld dan in de Campaign, en tot slot een 60-man online multyplayer mode.

Intenser dan ooit

Mensen die deel 1 hebben gespeeld weten allemaal hoe intens de gevechten waren. De leveldesign had hier vooral mee te maken, de snelheid van de gevechten, het dekking zoeken zodat je geen kogel door je kop krijgt. Het was erop of eronder. Dat je kan sprinten in deeltje 2 maakt het nog intenser, nu de beeld nog mooier is, de slagveld nog groter en alles er veel echter uitziet is het nog beter. De wapens zien er veel realistischer uit. De Chimera zien er echt zo uit alsof ze echt bestaan. Alsof je ze ergens uit een film herkend, maar tog zijn ze uniek. De eindbazen lijken allemaal op elkaar, maar dan tog weer niet. Je zal hoe dan ook de eindbazen op de een of andere manier moeten vermoorden. En je zal vaak opnieuw moeten beginnen om de beste manier te vinden.

Co-operatieve mode

Het is niet vaak het geval dat er een Co-op mode in een game zit. Als dit wel zo is heb je geluk. En je hebt helemaal geluk als deze Co-op mode ook heel uitgebreid is. Dat bijna alles mogelijk is. Dat je met maar liefst 8 man online en 2 man offline kan samenspelen. En het is nog nooit maar dan ook nog nooit zo geweest dat je ook nog een andere verhaal doorspeeld. Dat niet de singeplayer wordt herspeeld, maar dat je iets nieuws beleefd. Iets wat je nog nooit eerder hebt beleefd. En zonder samenwerking kom je er niet. Echt niet.

Cla es

Om de Co-op mode nog gedetailleerder te maken heb je verschillende Cla es. Elke Cla heeft z'n eigenschap.

Soldiers - Als soldier neem je de leiding. Shiet je iedereen aan hens met een Light-Machine-Gun en heb je geen andere specifieke doelstelling.

Medics - Als medic ben je eigenlijk onmisbaar. Hoewel je in de Campaign automatisch herstelt is dit in de Co-op mode niet het geval. De medic moet iedereen healen zodat ze het loodje niet leggen. De Health van de medic zelf neem uiteraard wel automatisch toe.

Spec-Ops In deze Cla moet je jezelf en anderen van munitie voorzien. Munitie is niet zomaar op te pakken dus ook jij bent onmisbaar.

Zoals ik al zei ; zonder samenwerking kom je er niet. Welke Cla je ook kiest, je zal tog nog iemand van een andere Cla nodig hebben.

Wel héél dicht bij perfectie

De graphics hadden wat mij betreft wel wat beter gemogen in Resistance 2. De graphics zijn natuurlijk niet slecht, maar je zal er niet van opkijken. Vergeleken met Resistance : FoM hebben ze gelukkig wel een andere ''kleurenpalet'' gebruikt, en is de sfeer ook veel beter. Er is ook niet veel diepgang in de verhaal, vooral niet bij de Co-operatieve mode maar dit allemaal is niks, maar dan ook niks vergeleken met wat voor moois Resistance 2 bied.