PURE (DE REVIEW) | Gamer.nl

[img="http://i35.tinypic.com/30t2h75.jpg"]Na een demo die mij volledig had weggeblazen was ik benieuwd naar dit modderige pareltje van Disney , kon het mijn mi chien 'te' hoge verwachtingen waar maken of was de game toch niet uitgebreid genoeg? Vooral omdat ik geen race-gamer ben en de demo toch zo vet vond was ik benieuwd naar de game.... En na het flink doorspelen van de volledige versie is het tijd voor de review.....Heb Je Ook Gele Wielen Voor Me?

Als je ook mij Pure Preview heb gelezen wist je al dat de game nederlands-talig is. Dus als je de game opstart krijg je dezelfde intro als in de demo en word het verhaaltje mooi uitgelegd in het nederlands. In veel reviews stond dat ze het 'gay' vonden omdat het Nederlands was. Maar je kan natuurlijk ook denken , Hey er word aan ons gedacht! Er is meer dan Engels! En dan kan ik dat nederlandse geklets best wel waarderen. Maar nu terzake , In Pure gaat het vooral om de World Tour mode, wat eigenlijk gewoon 'carriere' mode voorstelt. Voordat je van start kan gaan met je vierwieler moet je een vierwieler maken. En dit is al meteen een enorm pluspunt. Het maken en tunen van je quad werkt in Pure namelijk zo simpel en toch vreselijk uitgebreid. Je bepaald namelijk in Pure niet alleen de kleuren maar ookal alle onderdelen , stuk voor stuk. De spatborden , het frame , de handsvaten , de motor alles. Geweldig! Voor alle onderdelen bepaal je de kleur , de vormen en nog veel meer , zodat jij een echte eigen quad krijgt! Een eigen personage creeren kan niet , je moet kiezen uit rond de 10 personage's die eral inzitten , na meer spelen unlock je outfits voor ze zodat je je personage nog een beetje kan aanpa en.

[img="http://xbox360.rocktheconsole.com/posters/pure4.jpg"]Gooi Die (Gele) Wielen In De Lucht

In Pure zitten drie verschillende race-modes. Race , circuit waarin je drie rondjes rjid en dus eerder probeert te finishen dan je tegenstanders. Sprint , vijf korte rondjes waarin je ook sneller moet zijn dan je tegenstanders. En het belangrijkste , Freestyle , in Freestyle gaat het erom dat je met de meeste punten finished door stunts te doen , maar gaat je benzine ook langzaam leeg ,terwijl je stuntend over het circuit moet gaan. Je verdient meer benzine door een rondje om het circuit te rijden of door de speciale logotjes te pakken. Logotjes pakken? Ja in Freestyle zitten namelijk overal rond het circuit logotjes die je kan pakken , dubbele punten, speciale stunt , benzine etcetera. In World Tour heb je verschillende tours waar je een aantal punten moet halen voordat je naar de volgende tour mag, dus je hoeft niet steeds eerste te worden. Als je maar het aantal punten krijgt. Word je eerste krijg je meer punten dan dat je achtste eindigt , maar je hoeft dus niet bij alles eerste te worden. Bovendien: steeds als je wint krijg je nieuwe onderdelen voor je quad dus word je voertuig steeds beter. Je krijgt ook nieuwe 'sleutels' wat inhoud dat je nog een nieuwe quad kan bouwen , het is belangrijk dat je dat doet! Je moet namelijk bij het bouwen van je quad kiezen tu en bijvoorbeeld stunts en snelheid. Als je meer 'sleutels' heb kun je dus een speciale stunt en snelheids quad maken.

[img="http://ve3dmedia.ign.com/images/02/17/21717_normal.jpg"]Dat Speelt Makkelijk!

Dat de gameplay makkelijk , goed , en heerlijk om te spelen is bleek wel toen ik de controller bij mijn moeder in haar handen duwde. Een niet-gamer die aan het gamen was en het leuk vond. (Kijk Nintendo niks Wii Fit dus ga ik weer normale games maken) Met de rechter trigger geef je gas , sturen gaat soepel en met de andere knoppen trick je in de lucht. Het speelt echt heerlijk. In Pure heb je ook nog een Thrill Bar. Die vul je door tricks te doen , je kan de inhoud van je Thrill Bar gebruiken voor boosts maar ook erin laten zodat je steeds betere stunts kunt doen. Hoe voller de bar , hoe vettere stunts je kan doen , waarvoor de beste stunt bijv. aan knop Y is gelinkt en de minder goede aan B.

Moddervet!

Wat nog meer super is aan Pure is, zijn de prachige grapichs. Niet alleen de quads en het water ziet er super uit. Ook de omgevingen zijn onwijs goed gedetailleerd. Elk bloemetje beweegt , en elke modderpoel waar je doorheen rijd komt ook met druppels op je shirt terecht! Er zijn veel afwi elende tracks , van sneeuw tot de woestijn met een laagstaande zon , afwi eling is ook aanwezig dus! De achtergronden zijn net zo gedetailleerd als de modderpoel waar ik het net over had. Je kan erg ver kijken , en bewijzen van spreken zou je iemand anders laten gamen om even te genieten van het uitzicht.

Aangezien ik geen race-gamer ben en Pure me toch heeft weten te boeien tot de laatste secondes zegt genoeg. Pure heeft prachtige grapichs , heerlijke gameplay , en genoeg modes om je mee te vermaken. Bovendien zit de online functie ook goed in mekaar want je kan met zijn zestiene tegeljik tegen elkaar door de modder scheuren! Dag Baja , Dag Motorstorm , Dag ATV vs. MTX , Disney bedankt voor deze geweldige game. Helaas moet ik ook minpunten geven en dan is het enige dat de personages niet erg leuk zijn. Een beetje saai en de opmerkingen die ze maken zijn ook niet grappig. Na een paar keer , Ga op zei vervelend meneertje en dat soort dingen was ik het namelijk aardig zat. Toch waardeer ik dat disney het nederlands heeft gemaakt want ze denken ook aan ons kleine kikkerlandje. Kortom , houd je van Off-Road Race-Games , ren dan naar de winkel om Pure te halen. Want Pure is een pure race fun , geeft je een enorme kik en is heerlijk om te spelen!

+Grapichs

+ Gameplay

+ Quad Bouwen!

- Personages

Toen ik in de klas zei dat ik een nieuwe vriend had met vierwielen wisten ze niet wat ik bedoelden. Laat de betekenis wel duidelijk zijn na deze review. Zoals ik al zei: 'Pure is een pure race fun , geeft je een enorme kik en is heerlijk om te spelen!'