Pro Evolution Soccer 6 review door Textmarker (X360) | Gamer.nl

Een nieuw seizoen, op de 360! Hij is er weer, de nieuwe Pro Evolution Soccer! In de voorgaande jaren heeft dit spel een enorme vooruitgang geboekt. Ook dit jaar heeft het toch weer een aantal nieuwe opties/aanpa ingen gekregen. Vooral de keeper heeft toch wel een aardige 'update' gehad. De reddingen zijn mooier en realistischer. Ook het schietsysteem is iets aangepast. Waar je in de vorige delen erg gemakkelijk over en naast schoot, is het in dit deel wat 'makkelijker' om tu en de palen te schieten. Ook het koppen is beter geworden. Het was in de vorige delen erg frusterend als je echt een prachtige aanval had neergezet, waar een prachtige voorzet uitkwam, maar uiteindelijk heel hoog overdreven werd overgekopt. Dat is dus ook in positieve wijze veranderd. Steekpa es zijn echt bijna ondenkbaar geworden in PES 6. Het is echt heel belangrijk goeie steekpa es te geven op het juiste moment. Dat is wel erg leuk, want het word dus ook soms tactisch nadenken!  Game-modes Zoals elk jaar heeft Konami ook dit jaar weer de master league erin gestopt. Je begint met je eigen gekozen team en moet meteen vechten voor promotie. Je team begint in de Division 2 league en moet tu endoor ook nog eens strijden voor de Division 2 cup. Je zit met 7 andere teams uit verschillende landen in 1 van de 4 compeitities. Promoveer je? Dan ga je dus heel simpel naar Division 1 en mag je dus strijden voor de Division 1 cup + league. Mocht je zelfs ook nog kampioen worden van division 1, dan mag je ook nog eens extra je best doen voor de champions league. Erg leuk dus allemaal! Buiten de master leagues heb je natuurlijk ook de lo e league's en cups die je kunt spelen. Je kunt de cups van alle continenten halen + de international cup en natuurlijk om niet te vergeten; de konami cup! Ook de xbox live functie is aanwezig in PES 6, alleen kent die nog wat problemen. Zo kun je bij custom match maar moeilijk een tegenstander vinden en mag je dus heel blij zijn als je dit gevonden hebt. Het probleem is namelijk dat het spel aangeeft dat de matchroom niet meer bestaat. Dat kan soms erge frustaties opleveren, maar er is goed nieuws ; er word aan gewerkt!!  Minder Helaas moeten we ook wat 'negatiefs' melden over het spel. Want de zogehete edit mode is echt een heel stuk gekrompen. Je kunt alleen nog maar wat spelertjes aanpa en, en that's it. Stadionnamen? Leaguenamen? allemaal weg! Ook is het wat minder leuk dat er een flink minder stadions zijn! Heel erg is het niet, want het gaat tenslotte om de gameplay, en of je nou in Camp Nou speelt, of in de Galgenwaard, je speelt gewoon dezelfde wedstrijd! In totaal is het dus wéér een goede game, waar toch weer de nodige nieuwe leuke dingen inzitten! Het spelen is lekker, verslavend en erg realistisch! En dat er wat minder stadions inzitten en dat de edit-mode voor 90% weg is, ach ja, jammer, maar wat maakt het uit! De gameplay poetst al deze problemen weer weg!