New Super Mario Bros. review door LordChris | Gamer.nl

Toen de eerste trailers van dit spel vrijkwamen leek dit weer een vreselijk goed spel te worden. Het is Nintendo dan ook bijna helemaal gelukt. Ik zal uitleggen waarom.

Toen ik het eerste level van dit spel uitspeelde kwam er een gevoel bij me los.

Een warm gevoel. Mi chien kwam dit wel door de vrolijke spel die er in dit spel zit. Telkens leuke en vrolijke deuntjes. Sommige deuntjes kwamen ook wel bekend voor. Mi chien wel omdat ik als kleutertje dit spel lang heb gespeeld.

Het verhaal achter deze game zit zo: Peach wordt onvoerd door Baby Bowser en jij gaat erachter aan.Je reisd door 8 verschillende werelden met elk hun kleurrijke thema. Telkens aan het eind van een wereld moet je knokken met Baby Bowser of een ander Wezen. Wat je meteen opvalt is dat het 3d systeem er behoorlijk goed uit ziet. Het is nu ook mogelijk om bijvoorbeeld een salto te maken, maar de personages zien er nog mooier uit.

Helaas heb ik de multiplayer nog niet uitgeprobeerd. Dus daar kan ik dus niets mee. Maar ik heb een paar filmpjes gezien en het zag er grappig uit.

Ook de besturing is goed uitgewerkt, en heb je snel onder de knie.

Er zijn ook 2 leuke toevoegingen gebracht in de gameplay. Je kan namelijk een schild krijgen. Je krijgt dan een schild op je rug en dan kun je bijvoorbeeld van hellingen af rollen en tegelijk tegenstanders afmaken. Je namelijk ook een Micro Mario worden. Dit kun je worden door een mini paddestoeltje op te rapen. Het is best handig want je kunt in buizen en plaasten komen waar je als normale Mario niet bij kan. Maar je bent wel kwetsbaarder en kan geen tegenstanders verslaan.

Er zijn niet alleen goede dingen aan dit spel. Er zijn een paar minpunten. Maar de grootste minpunt van heel dit spel is dat het extreem makkelijk is. Daardoor heb je het speel ook vrij snel uitgespeeld. Niet dat de werelden zo klein zijn hoor. Maar omdat het zo makkelijk door te lopen is. Dat het verhaal niet zo diepgaand is,is wel duidelijk. Maar is dat eigenlijk wel nodig voor een Mario platformer voor de Nintendo ds? Ik vind van niet.

De Mini Games zijn in dit spel goed uitgewerkt. Je hebt een grote keuze aan games in een stuk of 4 catogorieën. Dat zijn Action, Puzzle,Table en Variety.

Met elk 5 aparte games Table games daar zijn er maar 3 van. Deze spelletjes variëren tot sneeuwballen rollen tot Memory.