Moto GP '06 review door Prologic | Gamer.nl

De downloadbare demo van MotoGP’06 speelde leuk, maar voelde onafgewerkt en eentonig aan. Gelukkig neemt de uiteindelijke versie een straatlengte voorsprong. Als je nog nooit een MotoGP in je handen hebt gehad, zal het begin bitter en zuur smaken. Het spel is moeilijk; de kans dat je bij de eerste bocht meteen de bocht uitzwiert is dan ook zeer groot. Maar oefening baart kunst en voor je het weet zit je met zweet in het gezicht voor je televisie geplakt. Die laatste bocht móet je namelijk goed doorkomen om die twaalfde plaats te pakken!

Hoe je het ook wendt of keert; MotoGP is altijd spannend. Of je nu voor die gouden medaille gaat of voor de voorlaatste plaats, je zit altijd op het puntje van je stoel. Dat maakt MotoGP’06 net zo leuk.Er zijn heel wat modi rond het racen geweven. De belangrijkste is zonder twijfel de ‘Racing Career’ waar je met je alter ego het verbrandde rubber van de échte kampioenen opsnuift. Zoveel mogelijk een top tien plaats halen is aangeraden, want alleen zo kan je een betere seed krijgen, de plaats op de wereldrangschikking.

De drang om hogerop te geraken is dan ook altijd groot; om uiteindelijk dat ultieme raceorgasme te verwekken: je bent kampioen! Alleen als kampioen kan je de ‘Extreme Modus’ vrijspelen. In deze modus race je in dichtbebouwde steden waardoor er flink wat bochtenwerk aan te pas komt. Hierdoor wordt de strijd nog spannender en is een emmer voor je zweet op te vangen zeker gewenst. Natuurlijk kan er ook online gespeeld worden. Met vijftien andere echte spelers ligt de druk hoger; even herstarten is geen optie meer. Elk potje online is daar als een ijskoud biertje; het smaakt naar meer!