Killzone Liberation review door dopsho | Gamer.nl

Killzone Liberation is een 3rd person shooter, wat inhoud dat de game wat tactische elementen bevat. In een soort 3D Metal Slug stijl probeer je de Helghast dood te knallen, en het wapen aanbod mag hierbij natuurlijk niet ontbreken. Naast je standaard a ault rifle, wat het enige wapen is dat je in het begin kunt gebruiken, heb je ook nog explosieven als granaten en C4 tot je beschikking. Mensen die shooters als Call of Duty en Medal of Honor op de PSP hebben gespeeld weten dat de besturing niet altijd lekker en vloeiend verloopt, aangezien de PSP een pookje mist voor het richten met je cro hair. In Killzone Liberation is het anders gedaan. Door de 3rd person view is het niet zo moeilijk om alles goed te volgen, en kan je ook simpel dekking zoeken.

Het richten en dekking zoeken gaat vloeiend, en het voelt ook goed aan. Er is veel werk gestoken in de besturing, wat ook wel mocht. De PSP is een systeem waar je niet gemakkelijk een goede shooter voor kan maken. De besturing in Killzone is handmatig, maar je merkt gelijk dat het ook een heel klein beetje automatisch is. Als je bijvoorbeeld op een vijand blijft schieten, en hij rent een andere kant op kun je blijven doorschieten zonder opnieuw te richten. Er is echt heel veel variatie in de game. De ene keer moet je een bepaald gebied verdedigen tegen de Helgast terwijl je de andere keer een aantal gijzelaars moet zien te bevrijden uit de handen van de Helghast. Ook kun je in tanks rijden of plaats nemen achter gun-turrets.

Als je alle hoofdstukken, wat er ongeveer 5 zijn, hebt voltooid kun je de extra's van de game doornemen, waaronder er hele leuke uitdagingen zitten. Maar het leukst blijft natuurlijk om de game samen te spelen. Killzone Liberation is ook in co-op te spelen via system link. Ik heb van velen gehoord dat dit erg leuk is, en dat je de game ook op een andere manier gaat spelen. Voor de mensen die geen vrienden hebben, of niemand kennen met een PSP, is er ook nog een online multiplayer mode. De multiplayer mode bevat 4 speltypen, wat aardig veel is. Killzone Liberation is dan ook aardig lang voor een PSP shooter. Je zult er ongeveer 7 uur over doen om de verhaallijn door te lopen, waarna je aan de slag kunt met de uitdagingen en voor de die-hards is er natuurlijk ook nog eens de online mode.