Gothic 3 review door lord crazydude | Gamer.nl

Gothic 3 is de 3e telg in de gothic reeks van pyranha bytes het verhaal in het kort: myrtana een grasgroen gebied waar de orcs met ijzeren vuist regeren de koning zit op gesloten in het kasteel in Vengard dat ook helemaal vol zit met allemaal van die lelijke orcs, tijd om er iets aan te doen

Je begint het spel als een naamloze held die aankomt op het strand met nog een paar anderen dicht bij het dorpje Ardea dat aangevallen wordt door orcs.je gaat ze helpen en slacht de orcs af nadat je dit gedaan hebt ga ik met Diego praten hij zegt dat ik Xardas moet zoeken. Nadat je met Diego gepraat hebt ben je volledig vrij in je doen, en wat ga je doen? ga je de orcs of de rebellen helpen?? het is allemaal aan jou....Dat je zelf kunt kiezen wie je helpt vind ik erg leuk ik zal ook een voorbeeld noemen: in het bos dicht bij Ardea ligt het rebellen kamp: Reddock dat vol zit met rebellen wat verderop zit ligt het dorp: Cape dun wat ga je doen??

ga je Cape dun uitmoorden zodat de rebellen erin gaan wonen zodat je een hoge reputatie krijgt met de rebellen, of doe je het andersom moord het rebellenkamp uit zodat daar orc in gaan wonen zodat je een wat hogere reputatie krijgt met de orc? het is allemaal aan jou..........

Maar als je in Ardea komt begint ook de frustratie, het ik namelijk erg moeilijk in het begin als je nog lowlevel bent en zodra het eerste zwijntje, wolfje voor je staat kan je maar beter wegrennen. Maar als je daar eenmaal door bent (zoals ik nu) wordt het spel steeds leuker!!! Wat ook ernorm veel frustratie kan oproepen zijn de laadtijden die echt behoorlijk lang duren neem dat maar van me aan. Dat komt doordat ALLES in een keer wordt ingeladen je zal dus nooit als je een deur doorgaat tegen een laadscherm op botsen maar het nadeel daarvan is dat het erg lang duurt om alles in te laden, en je zal veel moeten laden telkens als je dood gaat moet dat. Dit is dus erg irrirtant.

Dan wat meer over het spel zelf, het ziet er echt prachtig uit zeer knappe graphics en vooral de dorpen en kastelen ogen zeeeeeeer moooi maarrrr daar is ook weer maar bij en dat is dat de systeemeisen niet mis zijn: de minimum requirements zijn: een 2.0 ghz proce or een 128 mb 3D kaart en als je de game met al zijn kunnen en hebben wil spelen moet je een 3.0 ghz computer hebben en een 256mb 3D kaart!!!! (er moet nog wat bij de specs maar weet dat ff niet meer, srry)

maar nu geen gezeik meer over de systeemeisen maar weer verder met het spel zelf: alles wat zich dan ook maar uitgever noemt gooit zijn spel op de markt om nog een graantje mee te pikken en ik heb het idee dat dat met Gothic 3 ook gebeurd is het stikt van de bugs!!! zeer irritant ik zal er en paar noemen waar ik (veel) last van gehad heb: crasbugs (de irritantste) het spel sluit in een keer af naar de destkop, ik kon niet meer lopen, me zwaard niet trekken, je zakt door de grond heen en dat soort dingen maaarrr gelukkig zijn er al een aantal patches hier is er een: http://www.gamer.nl/doc/35612daarmee worden al behoorlijk veel gebreken verholpen maar 100% clean is het nog niet.

Ieder level dat je stijgt wat behoorlijk rap gebeurd krijg je 10 learning points, deze learning point kan je ben bijvoorbeeld een hunter uigeven bij een hunter kan je je hunter skill verbeteren bijvoorbeeld: een kruisboog dragen of een game hunter zijn je doet dat dubbele schade tegen predators (roofdieren) als je een arenavechter tegen komt kan je daar vaak vechtdingen leren zoals: bijlen dragen, met schilden kunnen omgaan, betere zwaardvechter zijn vooral in het begin zijn die 2 belangrijk je kan je learning points ook nog besteden aan thieving, smithing, alchmy maar daar kom ik straks nog op terug* oja dan nog iets daarover je kan deze dingen trainen bij mannen waar je tegen jan zeggen: Do you want to learn me how to fight of kan you teach me somthing about huntig of teach me somthing about smithing.

Dan iets over de quests wat natuurlijk het leukste is aan gothic 3 en er zitten er echt heel veel in en als je je aan de oblivion pijl stoorde, here you go....ergens in het noorden zitten heel veel blablabla.......met alleen de hoofdquest ben je minstens 40 uur bezig!!!! en dan zitten er nog heel veel sidequests in dus dit je speelt het niet een twee drie uit neem dat maar van me aan!!!

Er is ook een groot aanbod aan wapens, bogens, armors van rebellen armors tot orc armors en hasishin armors en van bijlen tot two-handers en vlammende zwaarden evenals de bogen van gewone hunterbows tot longbows kortom enorm veel.

De spelwereld is ook heel erg groot er zijn 3 gebieden in het noorden ligt Nordmar een besneeuwd gebied (hier kan ik niet erg veel over vertellen want ik ben er nog bijna niet geweest) in het midden ligt Myrtana het gebied waar de orcs en rebellen zitten het leukste gebied vind ik, en in het zuiden ligt Varrant een woestijngebied waar de hasishins en de nomaden leven ook hier kan je kiezen: ga je de nomanden of de hasishins helpen.....? het is allemaal aan JOU............

dan nog een paar tips:tip 1: ga geen kruisbogen gebruiken want die herladen verschrikkelijk langzaamtip 2: overal in myrtana staan healing plants pak deze op want deze zijn erg handig als je bijv: wat af bent kan je er een eten en het kost niet/tip 3: save regelmatig!!!!tip 4:investeer ook 5 learning point in blade sharpening kan bij een smit hierdoor slijp je je zwaard waardoor de damage toeneemttip 5: as je in heb begin tegen zo'n zwijn ga vechten shiet dan eerst met je boog totat i hij dichtbij is en dan moet je je zwaard pakkentip 6: koop geen wapens die vallen zo van je vijanden af.