Gears of War review door MetalSonic | Gamer.nl

Gears of War, een episch spel met actie, sfeer, muziek en nog zoveel meer. In deze review ga ik uitleggen wat Gears of War zo goed maakt, ik zal hierbij ook wat vergelijkingen maken met andere games.

Gears of War ( GoW) , kwam vorig jaar uit en kan mij nog steeds een glimlach op het gezicht toveren. Het spel begint in de gevangenis waar je kan kiezen tu en een tutorial en meteen "into the action" waarna je al snel meegezogen wordt door de denderende actie en vooral ook goede sfeer.

Sfeer ? Ja, sfeer. Mijn focus in deze review ligt dan ook vooral op de sfeer die ik ontzettend goed vind in GoW, ik vergelijk hem ietswat met de sfeer van Unreal, daar ontsnapte je in hetbegin ook uit een gevangenis. Verschil is dat je daar in je eentje was en nu met een team. Overeenkomst is dat je bij zowel beide games echt het gevoel hebt helemaal in de game te zitten. Dit wordt ook nog eens versterkt door de filmische camera.

Epic stelde mij ietswat teleur met games als: UT2003/ UT2004 en de port van ut2003 op de xbox. Maar met Gears of War zijn ze weer helemaal teruggekomen, wat ik wil zien is een gevoel van in de game aanwezig zijn, ik wil goede grahix en natuurlijk goede gameplay. De gameplay van GoW is eigenlijk flawle , de a knop werkt makkelijk en duidelijk en je ondervind eigenlijk nergens hinder van tijdens de game.

Om terug te komen op de sfeer waar ik het net over had, je zal naar een tijdje ook ondergronds zijn en de drawdistance in combinatie met de grafische pracht van het leveldesign zorgen er alleen al voor dat je rond wilt kijken. En ja de gameplay als in, de goede besturing maakt het dan ook helemaal af. Je kijkt naar een soort van lava pool verderop terwijl je je wapen herlaad. Je kijkt je co-op maat aan en zegt "all clear ? " affirmative, gogoog .

De mate waarin ik geniet van deze game is vergelijkbaar als de mate waarin ik genoot van Unreal, een gigantische wereld lag voor je, het voelde, zag en speelde heerlijk en je wilde doorgaan. Enige verschil tu en Unreal en Gears of War vind ik, naast dat je in Unreal natuurlijk wat meer vrijheid had. Dat er bij Unreal wel betere muziek was. Bij gears of war is die erg goed, maar de muziek van Unreal was het ambient achtige zoals ik dat het liefste zie bij een game. Het is dan ook niet voor niks dat ik tijdens Gears of War wel eens de map met "best of Unreal " aanzet. Nummers als "run" of het opening theme van Unreal . Das heel erg mooi.

Degene die meer details willen hebben over de gameplay, de moeilijkheidsgraad etc verwijs ik graag door naar de review van gamer.nl.

Ik sluit het ermee af dat Epic met Gears of War helemaal teruggekomen is, het doet me terug denken aan oude toppers zoals Unreal, maar ook Jazz Jack Rabbit. Ik kijk nu dan ook stiekem wel uit naar UT3 ! Goddddddddddddddlikeeeeeee