Call of Juarez review door Lord Lurtz | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het Wilde Westen...

Het wilde westen is altijd al een boeiende tijd geweest. Het wilde westen zit vol cowboys, saloons en onverschrokken boeven. Het is de tijd van treinovervallen, beroofde banken en heel wat gewetenloze schurken. Weet Call of Juarez genoeg te boeiend om deze tijd nooit te vergeten?

Call of Juarez heeft een nogal opmerkelijk verhaal. Je speel namelijk 2 personen. Je bent eerst een jongen die het nogal slecht getroffen heeft: Billy. Na een tijdje in de wildernis gezeten te hebben, komt hij eindelijk bij een stadje aan. Hier zit de lokale bevolking hem al meteen op de nek. Na een ongelukje heeft de hele stad het op hem voorzien. Als je eenmaal uit de stad ontsnapt bent, kom je per ongeluk op een boerderij terecht waarvan de bewoners zijn afgeslacht. Dit brengt ons bij de 2e persoon: De priester Ray. Deze man denk dat Billy dat heeft gedaan en dan zijn de rapen gaar. Onze boodschapper van god krijgt een soort zenuwinzinking en draait dan een beetje door. In plaats van zonden te vergeven, gaat hij alle onwaardige schurken eens een lesje leren door ze rechtstreeks door te sturen naar de hel. Hij benoemd zichzelf dan ook tot de rechterhand van god. Hier begint de achtervolging van de priester op Billy...

Het leuke van alles is dat het 2 hele verschillende speelwijzen zijn. Terwijl onze Billy overal liever langs sneakt en halsbrekende toeren maakt om niet gezien te worden, gaat onze rechterhand van god er liever met een shotgun in zijn hand op af. Billy moet het qua wapens vooral hebben van zijn zweep en later ook van zijn pijl en boog. Ray heeft het wat uitgebreider: zijn wapenarsenaal gaat van gewone handgeweren naar shotguns en zelfs tot snipers en dynamietstaven. Ook heeft Ray nog wat speciaals: de bijbel. Hij gaat er niet met de bijbel op los gaat slaan, maar hij leest zinnen op. De vijand zal hier nogal raar van opkijken maar met het geweer in je andere hand los je dat snel op. Ook is er een concentratiemodus beschikbaar. Dit is eigenlijk een soort Bullet-Time waardoor je alles in slow motion ziet. Dit is erg handig als je met meerdere vijanden tegelijk te maken hebt. Als je Ray krijg je ook te maken met de zogenaamde man tegen man gevechten. Als je de bel hoort moet je zo snel mogelijk naar de geweer grijpen om de godslasteraars een lesje te leren. Ben je te laat of schiet je mis, dan zal je zelf doorboort worden met kogels. Er zijn ook nog verschillende manieren om te schieten: je kan inzoomen en je kan met een druk op de knop een snelvuurmodus ingaan, zodat je met een paar keer klikken je magazijn wel leeggeschoten hebt (altijd handig als er een knakker met een bijl op je af komt rennen.)

De grapics zijn goed uitgewerkt en de omgeving ziet er geweldig uit. Wat wel wat meer tegenvalt is dat je als je op de buik van een tegenstander knalt, je er ongeveer 7 x in moet schieten wil hij dood neervallen. Ook het klimmen ziet er niet geweldig uit: Je hoort en voelt dat je personage moeite heeft met op een richel klauteren, maar je ziet de handen boven je zweven en in de schaduw blijf je gewoon staan. Aan de physics valt echter niets op te merken. Heb je zin om die huifkar waarin een schurk met een shotgun zit in de hens te zetten, geen probleem. Pak gewoon een olielantaarn op en smijt deze om de huifkar. Schiet op de olie en de boel staan in lichterlaaie. Ook dozen, kratten en kisten omschoppen of omduwen om dekking achter te zoeken is geen probleem. Het leuke is dat de vijand dit ook zal doen, maar dat je gewoon hun schuilplek aan gort kan schieten (dit doet de vijand overigens ook bij jou!)


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou